تلاش نتانیاهو برای ضبط جلسه‌ای درباره ایران ناکام ماند

تلاش رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی برای ضبط گفت‌وگوهایش با نمایندگان کنگره آمریکا درباره ایران ناکام مانده است.

تلاش نتانیاهو برای ضبط جلسه‌ای درباره ایران ناکام ماند
کد خبر: 573028
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۶ ۲۰:۵۵:۰۰

رسانه‌های صهیونیستی گزارش داده‌اند تلاش بنیامین نتانیاهو، رهبر مخالفان کابینه رژیم صهیونیستی برای فیلمبرداری از دیدارش با چند نماینده کنگره آمریکا ناکام مانده است.

​به گزارش فارس، طبق گزارش روزنامه تایمزاسرائیل، نتانیاهو قصد داشته از جلسه غیرعلنی خود با سناتورها و دیپلمات‌های آمریکایی فیلمبرداری کند اما آمریکایی‌ها از او خواسته‌اند قبل از ادامه جلسه دوربینش را خاموش کند.

دو منبع مطلع که اشاره‌ای به نام آنها نشده در گفت‌وگو با وب‌سایت صهیونیستی «والا» مدعی شده‌اند که گروهی از سناتورهای دموکرات و جمهوری‌خواه، همراه با «تام نایدز»، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در این جلسه که قرار بود به موضوع توافق هسته‌ای با ایران بپردازد حضور داشتند.

مطابق این گزارش، این افراد هنگام ورود به جلسه متوجه شدند که یکی از اعضای تیم نتانیاهو، دوربینی را دوشن کرده است. نایدز، علاوه بر این متوجه شد که روی لباس نتانیاهو، یک میکروفون نصب شده و دلیل این موضوع را از او پرسید.

نتانیاهو تلاش کرده از پاسخگویی به سوال دیپلمات آمریکایی طفره برود و گفته است: «چیزی نیست.»

منابع مطلع به «والانیوز» گفته‌اند لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از نتانیاهو خواسته قبل از آغاز جلسه همه دستگاه‌های ضبط فیلم و صدا از اتاق خارج شوند.

روزنامه تایمز اسرائیل نوشته انگیزه نتانیاهو از تلاش برای فیلمبرداری از این جلسه مشخص نیست، اما او در هفته‌های گذشته، از رویکرد کابینه رژیم صهیونیستی در خصوص توافق هسته‌ای ایران انتقاد کرده است. احتمال می‌رود او قصد داشته از این ویدئو برای تبلیغات رسانه‌ای خودش استفاده کند.

دفتر نتانیاهو تلاش کرده این موضوع را کم‌اهمیت جلوه دهد و گفته که همه جلسات و دیدارهای نخست‌وزیر سابق ضبط و مستند می‌شوند. این بیانیه همچنین اضافه کرده که هیچ اتفاق مهمی در آن جلسه رخ نداده و نتانیاهو با احترام به درخواست طرف‌های آمریکایی با خروج دوربین از اتاق موافقت کرده است.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

رژیم صهیونیستی و واشنگتن از مدت‌ها قبل همکاری با یکدیگر برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران را در دستور قرار داده‌اند. کارشناسان اختلافاتی که دو طرف گاهاً در خصوص مذاکرات با ایران ابراز می‌کنند را بخشی از تقسیم کار آنها برای فشار بر ایران و وادار کردن تهران به اعطای امتیازات در گفت‌وگوها می‌دانند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها