کد خبر: 572801
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۶:۲۶:۴۲
| |

ارتش آمریکا تجهیزات نظامی جدید وارد عراق کرد

ارتش آمریکا تجهیزات نظامی جدید از جمله خودروهای زرهی از سوریه وارد پایگاههای خود در عراق کرد.

ارتش آمریکا تجهیزات نظامی جدید وارد عراق کرد
کد خبر: 572801
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۱۶:۲۶:۴۲

منابع محلی در شمال شرق سوریه، امروز (سه شنبه) از انتقال تجهیزات نظامی جدید آمریکا به خاک عراق خبر دادند.

​به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری رسمی سوریه، این تجهیزات که شامل ۲۰ خودروی زرهی بود با عبور از گذرگاه «الولید» در استان الحسکه وارد شمال عراق شده است. دیروز نیز تجهیزات نظامی دیگری از پایگاههای ارتش آمریکا در سوریه وارد عراق شده بود.

ارتش آمریکا روز گذشته همزمان ۳۱ تانکر حامل نفت نیز که از چاههای نفتی سوریه به سرقت رفته بود را از طریق گذرگاه الولید به خاک عراق انتقال داد تا در پایگاههای نظامی آمریکا در این کشور استفاده شود. گذرگاهی که دولت‌های بغداد و دمشق آن را غیر قانونی می‌دانند.

آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ به بهانه مبارزه با تروریست‌های داعش وارد سوریه شد و تاکنون بدون اینکه نقش خاصی در نابودی این گروهک داشته باشد، به حضور غیر قانونی خود در این کشور ادامه می‌دهد. دولت دمشق بارها در نامه به سازمان ملل و شورای امنیت آمریکا را اشغالگر نامیده و به نقض تمامیت ارضی‌اش اعتراض کرده است.

بهانه مبارزه با داعش در حالی است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر در اظهاراتی به صراحت گفته بود که حضور نظامیان این کشور در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

در مقابل نیز مردم محلی روزانه با ایستادگی در برابر کاروان‌های نظامی آمریکا در شمال شرق و شرق سوریه مخالفت خود را با حضور نظامیان آمریکا ابراز می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها