کد خبر: 572656
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۲۱:۰۶:۴۳
| |

رئیس کمیسیون اروپا:

«پوتین» از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند!

رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز رئیس جمهور روسیه را به استفاده کردن از انرژی به عنوان سلاح متهم کرد.

«پوتین» از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند!
کد خبر: 572656
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۲۱:۰۶:۴۳

اورزلا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا امروز دوشنبه با انتشار پیامی در حساب توئیتر خود درباره بحران انرژی در اروپا گفت: پوتین با قطع عرضه و دستکاری بازارها از انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند!

به گزارش مهر، به نقل از خبرگزاری آناتولی، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این خصوص ادعا کرد که پوتین موفق نخواهد شد و اروپا به پیروزی دست خواهد یافت!

وی با ادعای اینکه کمیسیون اتحادیه اروپا پیشنهادهای مختلفی را برای حمایت از خانوارها و مشاغل فقیر در برابر قیمت های بالای انرژی آماده کرده است، اضافه کرد که هدف پیشنهادات آنها کاهش تقاضای برق در زمان اوج مصرف، تعیین سقف قیمت برای گاز طبیعی که از روسیه از طریق خط لوله می رسد، حمایت از مصرف کنندگان و مشاغل با درآمد حاصل از بخش انرژی و کمک به تولید کنندگان برق که به دلیل مشکلات نقدینگی دچار مشکل هستند.

اروپا در انتظار شرایط سخت برای زمستان پیش رو است، زیرا حجم گاز ارسالی روسیه از طریق خط لوله «نورد استریم ۱» به اروپا به ۲۰ درصد رسیده است.

این در حالیست که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این ارتباط گفت: تصور نکنید که می توانیم به چشم انداز مثبت امیدوار باشیم. عرضه کامل گاز روسیه به اروپا از طریق خط لوله نورد استریم ۱ تا زمان لغو همه تحریم های غرب علیه مسکو از سرگرفته نخواهد شد.

روابط روسیه و انگلیس طی سالهای گذشته خالی از تنش نبوده و دو کشور در موضوعات مختلفی که تازه ترین آنها جنگ اوکراین است، در دو جبهه مقابل هم قرار دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۱

    اصلاح طلب ، ریاکار ، علامت تعجب را برای چی گذاشتی ؟ آخر معلوم شد فاز تو چیست ؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها