کد خبر: 572259
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۵:۲۷:۲۴
| |

فرماندار کالیفرنیا قانون ادامه فعالیت راکتور هسته ای این ایالت را امضا کرد

«گاوین نیوسام» فرماندار دموکرات کالیفرنیا به رغم انتقاد جدی حامیان محیط زیست قانونی را امضا کرد که راه را برای فعالیت نیروگاه برق هسته ای این ایالت برای پنج سال دیگر هموار می‌کند.

فرماندار کالیفرنیا قانون ادامه فعالیت راکتور هسته ای این ایالت را امضا کرد
کد خبر: 572259
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۵:۲۷:۲۴

روزنامه «ای بی سی نیوز» گزارش داد: وی گفت، برای جلوگیری از خاموشی های احتمالی، ادامه فعالیت این راکتور با برنامه دولت برای انتقال به انرژی خورشیدی و سایر منابع تجدیدپذیر ضروری است.

به گزارش ایرنا، امضای این قانون یک روز بعد از رای نامتوازن در مجلس ایالتی و سنا و به رغم انتقادها از سوی حامیان محیط زیست انجام شد.

حامیان محیط زیست می گویند فعالیت این نیروگاه خطرناک است و باید تا زمان برنامه ریزی شده در سال ۲۰۲۵ تعطیل شود.

نیوسام، فاقد اختیارات مستقیم درباره این نیروگاه است و شرکت انرژی «پی جی اند ای» باید از کمیسیون نظارت هسته ای آمریکا که مسئولیت نظارت بر ایمنی آن را دارد و تعدادی از سازمان های ایالتی مجوز بگیرد.

مساله دیگری نیز وجود دارد. این که آیا شرکت آمریکایی «پی جی اند ای» دارای شرایط دریافت سهم ۶ میلیارد دلاری است که دولت بایدن برای نجات نیروگاه های هسته ای در معرض خطر تعطیلی اختصاص داده یا خیر. اگر راکتورها واجد شرایط دریافت پول از دولت فدرال نباشند، این ایالت می تواند از توافق خارج شود.

طرح نیوسام همچنین باعث از سرگیری بحث های طولانی درباره ایمنی لرزه ای سایت نیروگاه شده است. ساخت این نیروگاه در دهه ۱۹۶۰ آغاز شد و به گفته منتقدان لرزش های احتمالی ناشی از گسل های زلزله در آن زمان شناسایی نشده بود و در صورت فعال شدن آنها می تواند ضمن آسیب رسانی به تجهیزات باعث آزادسازی تشعشات شود.

همچنین مشخص نیست که هزینه به روز سازی این نیروگاه برای فعالیت طولانی تر چقدر خواهد بود.

شرکت «پی جی اند ای» تعمیر و نگهداری این نیروگاه را به تعویق انداخته است زیرا انتظار می رفت این کارخانه تا سال ۲۰۲۵ تعطیل شود.

پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود: بحران انرژی در آمریکا تعطیلی نیروگاه های سوخت فسیلی در این کشور را به تعویق انداخته و به مانعی بر سر راه برنامه انرژی پاک در این کشور تبدیل شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها