کد خبر: 569887
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۹:۳۴:۰۲
| |

بحران انرژی در اروپا پیست‌های اسکی سوئیس را در معرض خاموشی قرار داد

به نظر می رسد، بحران رو به رشد انرژی در اروپا، اکنون به پیست‌های اسکی سوئیس رسیده است و احتمالا دولت این کشور مصرف برق تله اسکی و تجهیزات برف ‌سازی را تا یک پنجم کاهش دهد.

بحران انرژی در اروپا پیست‌های اسکی سوئیس را در معرض خاموشی قرار داد
کد خبر: 569887
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۹:۳۴:۰۲

به نظر می‌رسد بحران رو به رشد انرژی در اروپا، اکنون به پیست‌های اسکی سوئیس رسیده است.

​به گزارش فارس، به نقل از راشاتودی، رادیو تلویزیون سوئیس گزارش داد، ممکن است دستور داده شود تا مصرف برق تله اسکی و تجهیزات برف ‌سازی را تا یک پنجم کاهش دهند.

بر اساس این گزارش، برقی که برای تجهیزات حیاتی اسکی استفاده می‌شود، می‌تواند برق 40 هزار خانوار سوئیسی را در تمام سال تامین کند. با این حال، این طرح با مخالفت نمایندگان صنعتی مواجه شده است، زیرا آنها معتقدند که این اقدام احتمالا به میزان چشم‌گیری درآمدها را کاهش می‌دهد و در نتیجه فرصت‌های شغلی در بخشی را که در 2 زمستان گذشته به دلیل شیوع کرونا با مشکل مواجه بوده را با  تهدید روبرو می‌کند.

لوران واچر، رئیس اپراتور آسانسور «Televerbier» در «کانتون وله» سوئیس با توضیح اینکه هر فرانکی که برای آسانسور خرج می شود، شش فرانک به این منطقه می آورد، گفت، خاموش کردن تجهیزات برف سازی « خطر بزرگی برای پیست های اسکی است.»

واچر گفت، اپراتور ممکن است خاموش کردن برخی از چراغ‌ ها، بخاری‌‌های قابل حمل و آب گرم در حمام‌ ها و همچنین قطع برخی آسانسورها و پله‌های برقی را در نظر بگیرد. برخی از آسانسورها می تواند در شب کُند یا متوقف شوند.

2 هزار و 400 اپراتور آسانسور در سوئیس سنگ بنای صنعت اسکی این کشور هستند که بر اساس گزارش‌ها، سالانه 5 میلیارد فرانک سوئیس (5.1 میلیارد دلار) به تولید ناخالص داخلی این کشور کمک می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها