کد خبر: 572494
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۲۱:۴۳:۲۸
| |

کشتی جنگی ترکیه برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته در اسرائیل پهلو گرفت

یک کشتی جنگی ترکیه برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته در اسرائیل پهلو گرفت. ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که لنگر انداختن این کشتی بخشی از همکاری‌ها و حمایت اسرائیل از ناتو است. هیچ رزمایش یا تعامل دیگری بین ارتش اسرائیل و کشتی ترکیه که یکی از مدرن‌ترین شناور‌های نیروی دریایی این کشور است برنامه‌ریزی نشده است.

کشتی جنگی ترکیه برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته در اسرائیل پهلو گرفت
کد خبر: 572494
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۳ ۲۱:۴۳:۲۸

یک کشتی جنگی ترکیه برای نخستین بار در بیش از یک دهه گذشته در اسرائیل پهلو گرفت.

به گزارش انتخاب، به نقل از یورونیوز، یک مقام ترکیه‌ای گفت: «ناوچه کمال‌رئیس روز شنبه به‌عنوان بخشی از مانورهای ناتو در دریای مدیترانه در حیفا پهلو گرفت.» ناوشکن یواس‌اس فارست شرمن که یک ناوشکن آمریکایی است نیز در این بندر توقف کرد.

پیش بینی می‌شود که این کشتی‌ها برای چند روز در اسرائیل بمانند.

یک مقام اسرائیلی نیز گفت که آنکارا درخواست اولیه‌ای را برای پیاده شدن خدمه در ساحل ارائه کرده است.

یکی از مقامات بندر حیفا گفت که این نخستین بار است که یک کشتی نیروی دریایی ترکیه دست‌کم از سال ۲۰۱۰ در این بندر پهلو می‌گیرد.

ارتش اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد که لنگر انداختن این کشتی بخشی از همکاری‌ها و حمایت اسرائیل از ناتو است. هیچ رزمایش یا تعامل دیگری بین ارتش اسرائیل و کشتی ترکیه که یکی از مدرن‌ترین شناورهای نیروی دریایی این کشور است برنامه‌ریزی نشده است.

ترکیه از ۱۲ سال پیش و در پی حمله اسرائیل به کاروان کمک‌هایی که راهی غزه و شکستن محاصره این باریکه بود روابط پر تنشی با این کشور داشت.

از سوی دیگر اسرائیل نسبت به میزبانی ترکیه به‌عنوان یک عضو ناتو از اعضای حماس اعتراض کرده است.

اما دو کشور در ماه‌های اخیر به سمت بهبود روابط گام برداشتند و انرژی به‌عنوان یک حوزه کلیدی برای همکاری بالقوه مطرح شده است. پیش بینی می‌شود که این دو کشور به زودی سفیران جدیدی را منصوب کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها