کد خبر: 572325
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۲۱:۲۲:۴۸
| |

شنیده شدن صدای انفجار از پایگاه آمریکا در شرق سوریه

منابع سوری خبر دادند که صدای چندین انفجار از پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیرالزور شنیده شده است. برخی منابع می‌گویند که سه راکت به این پایگاه اصابت کرده است.

شنیده شدن صدای انفجار از پایگاه آمریکا در شرق سوریه
کد خبر: 572325
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۲۱:۲۲:۴۸

منابع محلی از وقوع انفجار در پایگاه غیر قانونی نظامیان تروریست آمریکایی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه خبر می‌دهند.

​به گزارش فارس، رادیو «سوریانا» به نقل از این منابع گزارش داد، صدای چند انفجار در پایگاه آمریکاییها در میدان نفتی «العمر» در شرق دیرالزور شنیده شده است.

برخی منابع هم خبر دادند که پایگاه آمریکاییها در این منطقه، هدف سه راکت قرار گرفته است. هنوز آماری از تلفات این حملات منتشر نشده است.

پیش از این هم در سوم شهریور ماه جاری، پایگاه آمریکا در میدان نفتی «کونیکو» واقع در استان دیر الزور هدف حمله راکتی قرار گرفت. پس از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان کونیکو صدای چند انفجار در این پایگاه به گوش رسید.

منابع محلی هم خبر دادند که نیروهای آمریکا به‌سرعت منطقه را بستند و همزمان با این اقدام، پرنده‌های نظامی آمریکا در محل حمله به پرواز در آمدند.

آمریکا در سال‌های گذشته به بهانه مقابله با تروریسم و داعش از شبه‌نظامیان جدایی‌طلب حمایت کرده و مناطق نفت‌خیز سوریه را تحت اشغال خود درآورده است. «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق ‌آمریکا پیشتر به صراحت گفته بود که حضور نظامیان آمریکا در سوریه به خاطر چاه‌های نفت است.

آمریکا علاوه بر نفت و گازوئیل به طور هفتگی مقادیر زیادی از غلات سوریه را برای مصارف نظامیان خود به کشورهای مجاور قاچاق می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها