کد خبر: 572315
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۲۰:۱۴:۰۰
| |

روسیه:

رزمایش عظیم «وستوک-2022» علیه هیچ کشور و ائتلافی نیست

همزمان با شروع رزمایش بزرگ روسیه در شرق این کشور، معاون وزارت دفاع روسیه گفت که این رزمایش علیه هیچ کشوری نیست.

رزمایش عظیم «وستوک-2022» علیه هیچ کشور و ائتلافی نیست
کد خبر: 572315
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۲۰:۱۴:۰۰

همزمان با شروع یکی از بزرگترین‌ رزمایش‌های چند ملیتی روسیه در شرق این کشور معاون وزارت دفاع روسیه گفته است که این رزمایش علیه هیچ کشوری نیست.

​به گزارش فارس، به نوشته شماره شنبه روزنامه «ژاپن تایمز» «آلکساندر فومین» معاون وزارت دفاع روسیه گفته است که رزمایش «وستوک- ۲۰۲۲» در منطقه نظامی در شرق روسیه علیه هیچ کشور یا ائتلاف نظامی خاصی نیست.

بر اساس این گزارش، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه قرار است روز سه شنبه هنگام سفر به «ولادی وستوک» ناظر بخشی ‌از این رزمایش باشد. این تمرینات از پنجشنبه گذشته آغاز شده و تا چهارشنبه هفته جاری ادامه دارد.

وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که ارتش روسیه در دو جزیره از چهار جزیره شمال غربی اقیانوس آرام که ژاپن ادعای مالیکت برآنها را دارد به عنوان بخشی از رزمایش وستوک-۲۰۲۲ تمرین‌هایی را برگزار کرده است.

شنبه روزی است که روسیه پیروزی اتحاد جماهیر شوروی سابق بر ژاپن در جنگ جهانی دوم را جشن می‌گیرد. این چهار جزیره به نام «سرزمین‌های شمالی» در ژاپن و «کوریل» در روسیه در پایان جنگ توسط اتحاد جماهیر شوروی از ژاپن گرفته شدند.

هفته نامه «نیوزویک»  با تمرکز بر این رزمایش بزرگ نوشت، فیلمی در رسانه‌های اجتماعی چین منتشر شده که نشان می‌دهد نظامیان ارتش چین  با قطار وارد روسیه شده‌اند. ردیف‌هایی از خودروهای زرهی و کامیون‌های نظامی چین نیز در این تصاویر مشاهده می‌شوند. این رزمایش چند ملیتی روسیه قرار بود از ۳۰ اوت (سه شنبه ۸ شهریور)  آغاز شود، اما وزارت دفاع روسیه گفت که رزمایش راهبردی وستوک ۲۰۲۲ از اول تا هفتم سپتامبر (۱۰ تا ۱۶ شهریور) برگزار خواهد شد.

صدها تجهیزات نظامی، ۱۴۰ هواپیمای جنگی و ۶۰ رزمناو و شناور در این رزمایش شرکت می‌کنند و محدوده جغرافیایی وستوک ۲۰۲۲ که در ابتدا در نظر گرفته شده بود در ۱۳ منطقه برگزار شود، به ۷ منطقه کاهش یافته است. طبق اعلام وزارت دفاع روسیه اجرای نظامی کشورهای حاضر قرار است توسط «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش روسیه نظارت شود. شمار دقیق نیروهای روسیه نیز به دلایل امنیتی اعلام نشده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرده که نظامیان جمهوری آذربایجان، الجزایر، ارمنستان، بلاروس، هند، قزاقستان،قرقیزستان، چین،لائوس، نیکاراگوئه، سوریه و تاجیکستان در این رزمایش حاضرند.

ناتو در تقابل با روسیه یک رزمایش چند ملیتی را در گرجستان با حضور هزاران نظامی و چندین کشور متحد برگزار کرده است. منابع رسانه‌ای از برگزاری رزمایش چند ملیتی با میزبانی گرجستان و مشارکت چند کشور و فرماندهی آمریکا در قاره اروپا خبر دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها