وزارت دفاع روسیه:

مدارک نقض پیمان منع اشاعه تسلیحات بیولوژیکی توسط آمریکا را فاش می‌کنیم

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که مدارک و شواهد نقض پیمان منع اشاعه تسلیحات بیولوژیکی توسط آمریکا و اوکراین را ارائه خواهد اد.

مدارک نقض پیمان منع اشاعه تسلیحات بیولوژیکی توسط آمریکا را فاش می‌کنیم
کد خبر: 572300
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۹:۱۳:۴۴

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که هفته آینده مدارک و شواهد خود درباره نقض معاهده منع اشاعه تسلیحات بیولوژیکی توسط آمریکا و اوکراین را در ژنو ارائه خواهیم داد.

​به گزارش فارس، بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، واشنگتن قصد دارد برنامه تسلیحات بیولوژیکی تکمیل نشده خود را از اوکراین به دیگر کشورها در شرق اروپا منتقل کند. 

وزارت دفاع روسیه چند ماه پیش اعلام کرد که اسنادی در اوکراین به دست آورده که نشان می‌دهد که آمریکا با مشارکت اوکراین در این آزمایشگاه‌های بیولوژیک تحقیقاتی را بر روی عوامل بیماری‌زای خطرناک انجام داده است. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هم گفت مسکو شواهدی در اختیار دارد که نشان می‌دهد که از این آزمایشگاه‌ها برای ساخت تسلیحات بیولوژیک استفده می‌شده است.

چهارشنبه هفته گذشته هم  وزیر دفاع روسیه گفت پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) تأمین مالی فعالیت‌ بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیک اوکراینی را که در حال توسعه اجزای سلاح‌های زیست محیطی هستند، بر عهده دارد و این تهدیدی مستقیم برای اعضای «سازمان همکاری شانگهای» است.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در نشستی با روسای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در شهر «تاشکند» در ازبکستان گفت: «من بویژه می‌خواهم به شواهد کشف شده در طول عملیات نظامی ویژه در اوکراین اشاره کنم. اسنادی که ما در اختیار عموم قرار دادیم ثابت می‌کند که پنتاگون بیش از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیک اوکراینی را تأمین مالی کرده و تحقیقاتی بسیار خطرناک به صورت مخفیانه و با مشارکت و راهنمایی کارشناسان انجام شده است».

به گفته وی، این پروژه با هدف توسعه سلاح‌های بیولوژیک و آزمایش راه‌هایی برای بی‌ثبات کردن وضعیت اپیدمیولوژیک انجام شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها