در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

افزایش تردیدها درباره سرنوشت توافق هسته‌ای/ دور شدن دوباره از مسیر احیای برجام

از نگاه کارشناسان چالش‌های مهم باقیمانده در مسیر احیای برجام تضمین‌های اقتصادی مدنظر تهران و اختلاف‌نظرها میان ایران و آژانس انرژی اتمی است.

کد خبر: 572068
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۸:۰۰:۰۰
| |

محمدحسین لطف‌الهی- ایران شامگاه پنجشنبه نظراتش در مورد پاسخ آمریکا درباره متن پیش‌نویس توافق احتمالی احیای برجام را تدوین و به انریکه مورا تحویل داد.

وزارت امور خارجه ایران می‌گوید متن ارسالی دارای «رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات» است.

در حالی که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پاسخ‌های قبلی ایران و آمریکا را «منطقی» توصیف کرده بود، این بار واکنش‌ها به پاسخ ایران منفی بود.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، مدعی است پاسخ ایران «سازنده» نیست.

وال استریت ژورنال هم به نقل از مقام‌های اروپایی نظرات ایران در مورد پاسخ آمریکا را «ناامیدکننده» و «غیرمنطقی» توصیف کرده

یک منبع آگاه ایرانی به اعتمادآنلاین می‌گوید: اگر معدود نظرات مطرح‌شده تامین شود، وزیر خارجه ایران آماده حضور در نشست وزرا به منظور اعلام توافق است.

از نگاه کارشناسان چالش‌های مهم باقیمانده در مسیر احیای برجام تضمین‌های اقتصادی مدنظر تهران و اختلاف‌نظرها میان ایران و آژانس انرژی اتمی است.

به گفته ابراهیم رئیسی، از نگاه ایران بدون حل مسائل پادمانی «سخن از توافق معنا ندارد».

 

تدوین: بهنام افشاری

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    چون سران و مقامات آمریکایی از خود هیچگونه اراده ای نداشته و غلام حلقه بگوش رژیم صهیونیستی هستند و رژیم صهیونیستی افساری بر گردن آنها افکنده است، توافق برجامی هرگز صورت نخواهد گرفت . روسیه قدرتمند هم تا چند روز آینده شیر نفت و گاز را بطور کامل خواهد بست و سرنای سرد و سختی در انتظار مردم اروپا خواهد بود. ایران قدرتمند هم از گردنه های سخت تحریم‌ها عبور کرده و دیگه نیازی به برجام نخواهد داشت. برای ایران غنی سازی ۹۹ درصد از همه چیز مهمتر خواهد بود. اروپا بجای حمایت از آمریکای بی منطق و دیکتاتور و دروغگو باید به آنها فشار وارد کنند تا هرچه سریعتر برجام را امضا کند و به خواسته ها و شرط و شروط ایران بدون چون و چرا گردن نهد.

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    کاسبان تحریم ومنافقین نفوذی داخلی هم با خدعه ونیرنگ وشرط گذاری بی پایان نخواهند گذاشت توافق هسته ای ورفع تحریمها رقم بخورد چون تحریم آخورهای فراوانی را برایشان فراهم کرده وبه هیچ وجه انرا از دست نمی دهند.ومذاکرات وتوافق را به دور باطل بی انتها وابتر کشانده اند.

  • مردم ارسالی در
    جمعه ۱۱ شهریور ۱۴۰۱

    آقای رئیسی توافق کنید زجر و بدبختی مردم را پایان دهید از بازار خبر دارید سکوت شما به منزله شکست شما در این یک سال است با مردم صحبت کنید ا

دیدگاه تان را بنویسید