کد خبر: 572053
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۶:۴۳:۳۰
| |

هند به "سرکوب حقوق بشر در جامو و کشمیر" متهم شد

​یک سازمان برجسته حقوق بشری بین‌المللی امروز (جمعه) گفت که دولت هند طی سه سال گذشته از زمانی که دهلی نو وضعیت ویژه منطقه جامو و کشمیر را لغو کرد، "سرکوب حقوق بشر" در این منطقه را تشدید کرده است و روزنامه‌نگاران، وکلا و مدافعان حقوق بشر با "اقدامات شدید سرکوبگرانه‌ای" مواجه شده‌اند.

هند به "سرکوب حقوق بشر در جامو و کشمیر" متهم شد
کد خبر: 572053
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۶:۴۳:۳۰

آکار پاتل، رئیس عفو بین‌الملل هند با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: «سه سال است که جامعه مدنی و رسانه‌ها در جامو و کشمیر مورد سرکوب وحشیانه دولت هند قرار گرفته‌اند و این دولت با استفاده از سیاست‌ها و قوانین سخت و اقدامات غیرقانونی، مخالفان را سرکوب می‌کند.»

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتینک، این سازمان حقوق بشری اعلام کرد که دست کم ۲۷ روزنامه‌نگار از ۵ اوت ۲۰۱۹ بازداشت و دستگیر شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «این سازمان نظارتی ۱۳۴۶ پرونده موجود در وبسایت دادگاه عالی جامو و کشمیر را بررسی کرد و به این نتیجه رسید که تا ۱ اوت ۲۰۲۲ تعداد دادخواست‌های کتبی ۳۲ درصد افزایش یافته است که نشان دهنده افزایش بازداشت غیرقانونی در سه سال گذشته است.»

پاتل در پایان این بیانیه افزود: «اقدامات غیرقانونی و مواضع ناعادلانه‌ای که نقض حقوق بشر را به دنبال دارد باید فورا حذف شوند. مقامات هندی باید فورا به سرکوب طولانی مدت در جامو و کشمیر پایان دهند.»

مقامات دهلی نو روز ۵ اوت ۲۰۱۹ ماده ۳۷۰ قانون اساسی این کشور که به منطقه با اکثریت مسلمان جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کرد را لغو کردند. طبق قانون جدید، جامو و کشمیر به جای ایالت بودن به یک سرزمین اتحادیه تبدیل شد. بخش شرقی جامو و کشمیر نیز به یک سرزمین اتحادیه مجزا ذیل عنوان «لداخ» درآمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها