کد خبر: 571989
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۰:۰۷:۲۴
| |

گزارش آناتولی:

یونان برای مقابله با پهپادهای آنکارا برنامه دارد

خبرگزاری آناتولی به نقل از یک رسانه یونانی، از طرح‌ها و برنامه‌های دفاعی آتن برای مقابله با پهپادها و جنگنده‌های ترکیه در دریای اژه خبر داد.

یونان برای مقابله با پهپادهای آنکارا برنامه دارد
کد خبر: 571989
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۱ ۱۰:۰۷:۲۴

روزنامه یونانی «اکاثیمرینی» روز گذشته (پنج‌شنبه) در گزارشی خبری، پهپادهای ترکیه را «تهدیدی» علیه نهادهای دفاعی این کشور توصیف کرده و از آمادگی آتن برای درگیری احتمالی خبر داد.

به گزارش فارس، طبق گزارش خبرگزاری «آناتولی»، این روزنامه یونانی به نقل از منابع نظامی نوشت: «آنچه که جنگنده‌های ترکیه در گذشته در دریای اژه انجام می‌دادند، اکنون بخشی از ماموریت‌های پهپادهای آنکارا است».

روزنامه آتنی در ادامه گزارشش به اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ترکیه اشاره می‌کند که تصریح کرده بود: «ما هم‌اکنون با پهپادهای مسلح و جنگنده‌های آکینجی، بالگردهای گوک‌بی حضور داریم و با سلاح‌های خود بلای وحشتناک دشمنان خود در جهان هستیم».

این گزارش اکاثیمرینی به معرفی ویژگی‌های پهپادهای «بیرقدار تی‌بی-2»، «آکینجی» و «آنکا-س» پرداخت و خبر داد: «یونان پروژه‌ها و طرح‌های احتیاطی علیه پهپادهای ترکیه را به اجرا در آورده است».

این روزنامه یونانی افزود: «استقرار سامانه‌های ضدپهپاد ساخت اسرائیل در سمت شرقی دریای اژه به صورت مخفیانه ادامه دارد. از سوی دیگر خرید پهپادهای آمریکایی MQ-9 به تصویب رسیده است و پروژه‌های ساخت پهپادهای ملی در دستور کار یونان قرار دارد».

روزنامه اکاثیمرینی با اشاره به عدم برخورداری یونان از تجهیزات کافی در حوزه جنگ الکترونیکی نوشت: «این موضوع در صورت درگیری احتمالی ترکیه و یونان در دریای اژه نگران‌کننده خواهد بود».

این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه شامگاه سه‌شنبه هفته گذشته در سخنرانی با هشدار به یونان مدعی شد که این کشور از نظر سیاسی، اقتصادی و نظامی با ترکیه برابر نیست و او نیت واقعی کسانی را که تلاش دارند تا وقت و توانمندی‌های کشور را با موضوع یونان تلف کنند می‌داند.

در مقابل، «یوآنیس اویکونومو» سخنگوی دولت یونان نیز در نشستی مطبوعاتی گفت که قابلیت‌های دفاعی یونان به اندازه کافی قوی است تا در صورت لزوم با هر تهدیدی مقابله کند. وی در این زمینه افزود: «متحدان ما در کنار ما هستند و حق با ماست؛ ما می‌توانیم به طور موثری چالش‌ علیه ادعاهای برحق خود را دفع کنیم.»

 «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه هم ضمن هشدار به یونان در تنش‌زایی با کشورش در مصاحبه‌ای با آناتولی گفته بود که  ترکیه در نابود کردن تمام تروریست‌ها مصمم است و برای آنکارا مهم نیست چه کسانی از آن‌ها حمایت می‌کنند. او تصریح کرده بود که پنج برابر شدن بودجه دفاعی یونان نیز برای آن‌ها در برابر ترکیه کافی نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها