ترکیه به سیم آخر زده؟/ تهدید علنی یونان به جنگ: «اگر خدا بخواهد، می‌آییم»

ترکیه به سیم آخر زده؟/ تهدید علنی یونان به جنگ: «اگر خدا بخواهد، می‌آییم»
کد خبر: 567835
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۴:۲۰:۰۰

وزیر دفاع ترکیه تهدیدات جدیدی را علیه یک جزیره غیر مسکونی یونانی مطرح کرد.

به گزارش فارس، وزیر دفاع ترکیه روز سه شنبه اندکی پیش از خروج سکوی حفاری شناور ترکیه برای حفاری در دریای مدیترانه، تهدیدات جدیدی را مطرح کرد.

به نوشته وبگاه یونانی «ویتوما»«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در اقدامی کنایه آمیز بار دیگر جزیره غیر مسکونی «کاستلوریزو» در یونان را هدف آماج حملات لفظی خود قرار داد.

وی در سخنانی در نشست سفرای ترکیه که در آنکارا برگزار می شد، به فاصله این جزیره از ترکیه اشاره کرد و گفت: «این فاصله تنها ۱۹۵۰ متر است و دانشجویان نظامی حتی می‌توانند در آنجا شنا کنند.»

آکار با تهدید گفت: «اگر خدا بخواهد، می‌آییم.»

بر اساس این گزارش، مقصد سکوی حفاری ترکیه همچنان مخفی مانده و در آینده نزدیک مشخص خواهد شد که «رجب طیب اردوغان» تا چه حد می‌خواهد تنش در شرق مدیترانه را افزایش دهد و همچنین تا چه اندازه می‌خواهد محدودیت‌های ناتو و غرب را آزمایش کند.

وزیر دفاع  ترکیه  چندی قبل نیز گفت که هرگونه اقدام احتمالی علیه یونان «دفاع از خود» خواهد بود.  وزیر دفاع ترکیه با بیان مجدد درخواست آنکارا مبنی بر غیرنظامی کردن جزایر مورد اختلاف در شرق دریای اژه تهدید کرد که در صورت عدم رعایت یونان، اقدام پیشگیرانه انجام خواهد داد.

آکار اظهار داشت: «آیا این حق دفاع از خود را ایجاد نمی‌کند؟ آیا استقرار سلاح جلوی ما تهدیدی برای کشور ما نیست؟»

وی ضمن متهم کردن یونان به «لفاظی‌های تهاجمی» علیه آنکارا گفت که افزایش بودجه دفاعی این کشور نشان می‌دهد که یونان مشکلی با ترکیه دارد.

ترکیه و یونان در زمینه امر مهاجرتی،  حاکمیت جزایر و حق استخراج گاز به شدت با هم اختلاف دارند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها