کد خبر: 571349
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۳:۴۲:۲۸
| |

رئیس جمهور:

روابط ایران و عربستان در گرو انجام تعهداتی از جانب ریاض است

رئیس جمهور تاکید کرد: تعهداتی طرف عربستانی دارد که انجام آن، راه را برای اقدامات بعدی بازخواهد کرد. حتماً روابط دیپلماتیک و بین دو کشور در گروی این تعهداتی است که باید انجام شود.

روابط ایران و عربستان در گرو انجام تعهداتی از جانب ریاض است
کد خبر: 571349
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۷ ۱۳:۴۲:۲۸

ابراهیم رئیسی، رییس‌جمهوری در پاسخ به پرسشی تلویزیون قطر درباره نحوه ارتباط جمهوری اسلامی با برخی کشورهای همسایه و برنامه‌ریزی برای بهبود و اصلاح روابط با کشورهای مثل عربستان سعودی، تصریح کرد: ارتباط با همسایگان و سیاست همسایگی را دنبال می‌کنیم. در سال اول دولت این سیاست تثبیت شد و در سال دوم این روابط دوجانبه به روابط چندجانبه و منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد انجامید و ما آن را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: نکته‌ای که باید بدانیم این است که گفت‌وگوهای ما درون‌منطقه‌ای و بدون دخالت بیگانگان و درباره مسائل منطقه دنبال می‌شود. ما حضور بیگانگان در منطقه را امنیت‌ساز نمی‌دانیم ، بلکه مشکل‌ساز می‌دانیم. وجود آمریکا در منطقه ما هیچ امنیتی به همراه ندارد، بلکه مشکل ایجاد می‌کند و امنیت را به خطر می‌اندازد.

رییس دولت سیزدهم یادآور شد: ما همواره به همسایگان تاکید کردیم که امنیت خود را با حضور بیگانگان و آمریکا دنبال نکنید. امنیت منطقه باید به دست منطقه باشد و خود منطقه باید آن امنیت را تامین کند.

رئیسی همچنین درباره روابط ایران و عربستان اظهار کرد: در مورد عربستان ما با میزبانی کشور عراق پنج دوره مذاکره داشتیم. تعهداتی طرف عربستانی دارد که انجام آن، راه را برای اقدامات بعدی بازخواهد کرد. حتماً روابط دیپلماتیک و بین دو کشور در گروی این تعهداتی است که باید انجام شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها