بغداد:

ایران و عربستان به یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کردند

فؤاد حسین وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه ایران و عربستان سعودی به یک یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کرده‌اند، ادعا کرد که حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به منزله «حمله به دولت و منافع ملی [عراق] است». وی افزود: قرار است بعد از عید سعید فطر، یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسائل مختلف به ویژه مسائل امنیتی، به عراق سفر کند.

ایران و عربستان به یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کردند
کد خبر: 548887
|
۱۴۰۱/۰۲/۰۵ ۱۷:۲۴:۱۴

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق امروز دوشنبه تأکید کرد که مشکلات جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و عراق درباره مسائل امنیتی، باید از طریق گفت‌وگو حل شود.

به گزارش فارس، حسین به شبکه خبری الجزیره گفت که در همین راستا قرار است بعد از عید سعید فطر، یک هیأت از جمهوری اسلامی ایران برای بررسی مسائل مختلف به ویژه مسائل امنیتی، به عراق سفر کند.

وی با بیان اینکه علتهایی که ترکیه برای توجیه عملیات نظامی خود در خاک عراق مطرح می‌کند، کافی نیست، حضور مستشاران آمریکایی در عراق را برای کمک به نیروهای این کشور دانست و گفت که این مسئله پس از توافق با دولت عراق صورت گرفته است.

وزیر خارجه عراق با اشاره به اینکه ایران و عربستان سعودی به یک یادداشت تفاهم ۱۰ بندی دست پیدا کرده‌اند، ادعا کرد که حمله به نیروهای آمریکایی در عراق به منزله «حمله به دولت و منافع ملی [عراق] است».

فؤاد حسین در پایان با بیان اینکه عراق تحت تأثیر جنگ در اوکراین قرار گرفته است و ذخیره گندم این کشور فقط برای دو ماه کافی است، درباره تشکیل کابینه در عراق هم گفت که «بن‌بست سیاسی درباره انتخاب نخست وزیر و تشکیل کابینه، ادامه خواهد یافت و در حال حاضر، هیچ راهکاری وجود نداد».

این در حالی است که وزیر امور خارجه عراق شامگاه شنبه گذشته تأکید کرد که عملیات اخیر ترکیه در منطقه کردستان واقع در شمال این کشور، محکوم است. وی گفت که ترکیه درباره عملیات خود، هیچ هماهنگی با عراق نداشته است، بلکه «وزیر خارجه ترکیه یک ساعت پس از آغاز عملیات با من تماس گرفت و گفت که [این عملیات] جدید نیست»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها