کد خبر: 570266
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۵:۱۶:۳۲
| |

سازمان ملل بر تقویت اقتصاد افغانستان تاکید کرد

سازمان ملل با بیان اینکه کمک بشردوستانه قادر به حل مشکلات افغانستان نیست، بر تقویت اقتصاد، سیستم بانکی و خدمات اولیه در این کشور تاکید کرد.

سازمان ملل بر تقویت اقتصاد افغانستان تاکید کرد
کد خبر: 570266
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۱ ۱۵:۱۶:۳۲

«مارتن گرفتس»، رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل گفت که کمک انسان‌دوستانه به تنهایی نمی‌تواند بحران موجود در افغانستان را حل کند.

​به گزارش فارس، مارتن گرفتس، مسوول کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در گفت‌وگو با سی‌جی‌تی‌ان اظهار داشت که ۱۹ میلیون نفر در افغانستان با گرسنگی روبه‌رو و 6 میلیون نفر به کمک فوری غذایی نیاز دارند.

وی تاکید کرد: برای مقابله با قحطی ما نیازمند کمک مداوم به مردم افغانستان هستیم. 

گرفتس گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی باعث شده که مردم افغانستان درآمدی برای خرید غذا نداشته باشند و 40 درصد جمعیت بزرگسال بیکار در این کشور بیکار هستند. 

وی با بیان اینکه تورم به شدت در افغانستان افزایش یافته، افزود: نیمی از درآمد هر فرد صرفا برای خرید غذا هزینه می‌شود و 25 میلیون نفر در افغانستان در فقر زندگی می‌کنند.

این مقام سازمان ملل متحد تأکید کرد که کمک‌های بشردوستانه چاره‌ساز مشکلات افغانستان نیست و نیاز است تا اقتصاد، سیستم بانکی و خدمات اولیه در این کشور تقویت شود.

رئیس کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل همچنین گفت که مدارس دخترانه باید در افغانستان بازگشایی شود و حقوق زنان نیز در این کشور از سوی دولت موقت طالبان رعایت شود. 

سازمان ملل متحد پیش از این هشدار داده بوده که شهروندان افغانستان زمستان سرد و دشواری در پیش دارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها