کد خبر: 564508
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۸:۲۶:۴۸
| |

سازمان ملل برای مردم افغانستان مواد غذایی ذخیره می‌کند

برنامه جهانی غذا با هشدار درباره تشدید بحران انسانی در افغانستان، اعلام کرد که برای مقابله با گرسنگی در زمستان آتی مواد غذایی را برای مردم افغانستان ذخیره می‌کند.

سازمان ملل برای مردم افغانستان مواد غذایی ذخیره می‌کند
کد خبر: 564508
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۸:۲۶:۴۸

برنامه جهانی غذا اعلام کرد که برای زمستان پیش‌رو در افغانستان ۱۵۰ هزار تُن مواد غذایی ذخیره می‌کند.

به گزارش فارس، وحیدالله امانی، سخنگوی برنامه جهانی غذا گفت: برای ذخیره مواد غذایی برای مردم افغانستان به 170 میلیون دلار نیاز است و جامعه جهانی باید برای تامین این بودجه سازمان ملل را یاری کند. 

امانی افزود: برای ذخیره مواد خوراکی در مناطق دوردست افغانستان به 170 میلیون دلار نیاز است و جامعه جهانی باید به صورت فوری و تا پیش از بسته شدن راه های موصلاتی این کمک را در اختیار سازمان ملل قرار دهند.»

وزارت اقتصاد طالبان نیز در خصوص جمع‌آوری کمک‌های بشردوستانه گفته است که تاکنون کشورهای مختلف 6 و نیم میلیون تن مواد غذایی به مردم افغانستان کمک کردند. 

جهان نباید افغانستان را فراموش کند

این در حالی است که «ماریانا فرانسو» رئیس کمک‌های بشردوستانه اروپا در افغانستان بر لزوم ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری به این کشور تاکید کرده است. 

وی گفت: در بازدید از مناطق مختلف افغانستان، بسیاری از شهروندان به ما می‌گویند که در نبود کمک‌های غذایی مجبور به ترک خانه های خود هستیم. 

فرانسو گفت: به رغم نبود جنگ در افغانستان در بسیاری از مناطق این کشور غذایی کافی برای خوردن وجود ندارد و مردم این کشور هر روز با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمک‌های بشردوستانه اروپا در افغانستان تاکید کرد: امروز از هر زمان بیشتری مردم افغانستان به کمک نیاز دارند و ما باید دامنه کمک‌های خود را به مردم این کشور افزایش دهیم. 

برنامه جهانی غذا تاکید کرده است که 90 میلیون دلاربرای تامین غذا مردم افغانستان بودجه دریافت کرده و تاکنون برای 18 میلیون از مردم افغنستان کمک‌های غذایی تهیه کرده و میان این افراد توزیع شده است. 

این سازمان در ادامه به مشکلات بحران اقتصادی برای مردم افغانستان اشاره کرد  و گفت: در نبود درآمد ثابت بسیاری از مردم مجبور به فروش لوازم مسکونی خود برای تامین غذای روزانه شدند و برای جلوگیری از فاجعه باید به صورت فوری برای مردم افغانستان کمک ارسال شود. 

این سازمان تاکید کرد که طی دو ماه آینده به 700 هزار خانواده نیازمند افغانستان مواد غذایی توزیع می کند.

برنامه جهانی غذا: افغانستان در حال مبدل شدن به بحران بزرگ بشری است

این در شرایطی است که سازمان ملل در گزارش جدید خود اعلام کرده است که امنیت غذایی در افغانستان به مرحله فاجعه رسیده و نزدیک به 20 میلیون نفر از جمعیت این کشور با گرسنگی شدید مواجه هستند.

براساس این گزارش که با همکاری سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل تهیه شده نشان می‌دهد که هنوز هم ۱۹.۷ میلیون نفر، حدود نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی شاید رو به‌رو هستند.

سازمان جهانی غذا هشدار داده است که برداشت گندم و ارسال کمک‌های بشردوستانه می‌تواند تا حدی وضعیت گرسنگی مردم در افغانستان را بهبود ببخشد.

در گزارش این سازمان همچنان تاکید شده است که خشک‌سالی طولانی مدت و بحران عمیق اقتصادی، افزایش مواد غذایی و تاثیر جهانی بحران اوکراین از جمله مهمترین عوامل تشدید بحران در افغانستان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها