گفت‌وگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مکرون درباره برجام

​نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با رئیس‌جمهور فرانسه بار دیگر مخالفت خود را با بازگشت طرفین به توافق هسته‌ای برجام اعلام کرد.

گفت‌وگوی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با مکرون درباره برجام
کد خبر: 570093
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۱ ۱۸:۰۰:۰۱

دفتر نخست‌وزیری اسرائیل روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که یائیر لاپید، نخست‌وزیر این رژیم در گفت‌وگویی با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه با بازگشت به توافق هسته‌ای برجام مخالفت کرده و گفته که اگر توافقی حاصل شود، این رژیم مقید به آن نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دو دیسکورس، دفتر لاپید در ادامه تاکید کرد: اسرائیل به انجام هرکاری جهت جلوگیری از دستیابی ایران به توانایی‌های هسته‌ای ادامه خواهد داد.

این اظهارات درحالی مطرح می‌شوند که وبگاه خبری اکسیوس، بامداد یکشنبه، به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیستی نوشت که دولت واشنگتن در روزهای اخیر به تل‌آویو اطمینان داده که در مذاکرات وین امتیازات جدیدی به ایران نداده است.

مقام‌های آمریکایی به آکسیوس گفتند: طی هفته گذشته، مقامات کاخ سفید به همتایان اسرائیلی خود اطمینان دادند که علی‌رغم ادعاهای مطبوعاتی، هیچ امتیاز جدیدی به ایران داده نشده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه گذشته به شبکه خبری الجزیره گفت: ما به طور منظم با اتحادیه اروپا (درباره پاسخ ایران) در ارتباط بوده و گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا به صورت غیرعلنی دنبال می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها