کد خبر: 569894
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۹:۵۷:۴۴
| |

دور جدید رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی پس از چند سال وقفه ازسرگرفته می‌شود

کره شمالی و آمریکا پس از چند سال وقفه رزمایش‌های جدیدی در ابعاد گسترده برگزار خواهند کرد.

دور جدید رزمایش‌های آمریکا و کره جنوبی پس از چند سال وقفه ازسرگرفته می‌شود
کد خبر: 569894
|
۱۴۰۱/۰۵/۳۰ ۱۹:۵۷:۴۴

کره جنوبی و آمریکا پس از چند سال کاهش ابعاد یا توقف رزمایش‌های مشترک، دور جدیدی از تمرینات نظامی را شروع می‌کنند.

​به گزارش فارس، پیش از این «مون جائه این» رئیس جمهور سابق کره جنوبی و «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی او توافق کرده بودند برای کاهش تنش با کره شمالی این رزمایش‌ها را در ابعاد کوچکتری برگزار کرده یا متوقف کنند.

اما «یون سوک یئول» رئیس جمهور جدید کره جنوبی از زمان گرفتن سکان دولت، اعلام کرده قصد دارد مسیر متفاوتی را اتخاذ کرده و در کنار تقویت روابط با آمریکا، مواضع سرسختانه‌تری علیه کره شمالی اتخاذ کند.

وزارت دفاع کره جنوبی در گزارش اعلام سیاست‌های خود آورده است قصد دارد رزمایش ترکیبی متشرک را با آمریکا را از سر گیرد.

آمریکا و کره جنوبی همچنین رزمایش‌هایی شامل استفاده از ناو‌های هواپیمابر و کشتی‌های آبی خاکی برگزار خواهند کرد و به جای شبیه‌سازی رزمایش‌ها که طی سال‌های اخیر انجام می‌شد، به اجرای میدانی تمرینات و اجرای سناریوهای جنگ برمی‌گردند.

این دو کشور قصد دارد در ماه‌های آگوست و سپتامبر (اواخر مرداد تا پایان شهریور) ۱۱ رزمایش برگزار کنند که یکی از آن‌ها رزمایش بزرگ مرکز تمرینات رزمی کرده بوده و نام این رزمایش از «نگهبان آزادی اولچی» به «سپر آزادی اولچی» تغییر کرده است.

کره شمالی ظرف ماه‌های گذشته تعداد آزمایش‌های موشک‌های دارای قابلیت کلاهک اتمی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و یون درباره آزمایش اتمی هفتم این کشور هشدار داده است.

رئیس جمهور کره شمالی با طرح این ادعا که «معتقدیم کره شمالی برای انجام آزمایش اتمی در هر زمان که تصمیمیش را داشته باشند آماده شده است»، گفت که این مسئله را با آمریکایی‌ها در میان گذاشته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها