کد خبر: 568205
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۱:۰۲:۲۵
| |

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعا:

آخرین باری بود که تمدید آتش‌بس را طبق شروط کنونی قبول کردیم

سخنگوی انصارالله یمن تأکید کرد که سفر هیئت این جنبش به مسکو در شرایط بسیار حساس یمن صورت گرفته است.

آخرین باری بود که تمدید آتش‌بس را طبق شروط کنونی قبول کردیم
کد خبر: 568205
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۱ ۱۱:۰۲:۲۵

محمد عبدالسلام، رئیس هیئت مذاکره‌کننده صنعا و سخنگوی انصارالله یمن گفت: سفر ما به مسکو در شرایط بسیار حساس و برای کمک به مردم یمن در این مرحله است. ما خیلی زود خطر طرح آمریکا را درک کردیم. یمن نقطه استراتژیکی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است. تجاوز به یمن با رهبری آمریکا، انگلیس و غرب صورت می‌گیرد. واشنگتن پرونده یمن را در پشت پرده برای خدمت به منافع اسرائیل و منافع عربستان و امارات اداره می‌کند. موضع آمریکا همچنان تاکتیکی است و عربستان و امارات از آن پیروی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، وی تأکید کرد: چالش‌های جدیدی وجود دارد که ما در آن با روسیه، ایران و کشورهای محور مقاومت و کشورهای دیگری که از سلطه جویی آمریکا آسیب می‌بینند شریک هستیم. تغییری در روند منطقه‌ای و بین‌المللی وجود دارد و عربستان درک می‌کند که حمایت آمریکا دیگر تضمین شده نیست.

عبدالسلام گفت: آتش بس به دلایلی درباره اوضاع انسانی برقرار شد. این آخرین باری است که ما تمدید آتش‌بس را براساس شرایط کنونی قبول می‌کنیم. عدم رسیدن به یک راهکار انسانی و عدم پرداخت حقوق‌ها و محاصره و دیگر مسائل مانع آتش‌بس می‌شود. شرکت‌ها با ما تماس می‌گیرند و ما می‌گوییم که هیچ تأسیساتی جز به نفع ملت یمن نباید کار کند. شرکت‌هایی که منابع یمنی را غارت می‌کنند بعد از پایان آتش‌بس هدف نظامی خواهند بود. اگر آتش‌بس بدون رسیدن به یک توافق واضح به پایان برسد کسانی را که به ما حمله کنند هدف قرار خواهیم داد و این به معنای این است که جنگ بسیار بزرگتر از قبل خواهد بود. با وجود نیروهای اشغالگر و محاصره و تجاوز راهکاری وجود نخواهد داشت.

عبدالسلام تأکید کرد: ما خواهان حقوق طبیعی ملت یمن هستیم. عدم پرداخت حقوق کارمندان یک جنایت علیه ملت ما است. ضمانت واقعی مهم است. میانجیگر می‌تواند پیام‌هایی را رد و بدل کند اما نمی‌تواند ضمانت بدهد. آنها درباره برکناری عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن و تشکیل شورای انتقالی تحت عنوان صلح صحبت کردند و با زبان خودشان شکست گزینه نظامی را اعلام کردند.

عبدالسلام درباره روابط عربستان و ایران گفت: ما معتقدیم که هرگونه نزدیکی روابط بین تهران و ریاض مثبت است. فلسطین مسئله محوری امت اسلام است و طرح آمریکا به دلیل موضع ما نسبت به فلسطین ما را هدف قرار می‌دهد.

میخائیل بوگدانف، نماینده رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و آفریقا چهارشنبه با هیئت یمنی درباره حل سیاسی بحران یمن صحبت کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها