کد خبر: 545483
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۰۷:۲۶:۳۰
| |

نقض آتش‌بس یمن توسط سعودی در دقایق آغازین اجرا

رسانه‌های یمنی از از نقض توافق آتش‌بس در دقایق آغازین اجرا توسط ائتلاف سعودی و کشته‌شدن ۳ شهروند یمنی در حمله موشکی به استان صعده خبر دادند.

نقض آتش‌بس یمن توسط سعودی در دقایق آغازین اجرا
کد خبر: 545483
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۰۷:۲۶:۳۰

آتش‌بس دو ماهه در یمن که شامگاه شنبه به اجرا درآمده بود، در دقایق آغازین توسط رژیم سعودی نقض شد.

به گزارش فارس، خبرنگار شبکه «المسیره» در صعده گزارش داد که شامگاه شنبه و دقایقی پس از اجرای آتش‌بس دو ماهه در یمن، شلیک موشکی و توپخانه‌ای سعودی به مناطق مرزی این کشور انجام شده است.

بر اساس این گزارش، در حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به شهرستان «شدا» در استان صعده، ۳ شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

از سوی دیگر، مرکز اطلاع‌رسانی «انصارالله» نیز اعلام کرد جنگنده‌های ائتلاف متجاوز بامداد یکشنبه یکی از پایگاه‌های ارتش در تعز را هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمنی به این رسانه گفت: «هواپیمای جاسوسی متجاوز آتش‌بس را نقض کرده و یکی از پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مسلح در البره واقع در استان تعز را هدف موشک قرار داد».

مرکز اطلاع‌رسانی انصارالله همچنین نوشت:‌«نیروهای متجاوز به نقض آتش‌بس ادامه داده و مواضع ارتش و کمیته‌ها را در الحمد واقع در نجران با گلوله توپخانه هوویتزر و ۴ گلوله تانک هدف قرار دادند».

این در حالی است که پیشتر «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شامگاه شنبه گفته بود آتش بس اعلام شده از سوی سازمان ملل در یمن از ساعتی پیش به اجرا درآمد و قرار است به مدت دو ماه ادامه داشته باشد. (جزئیات بیشتر)

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن نیز ضمن اعلام آغاز آتش بس انسانی در یمن گفت که توقف عملیات نظامی نیروهای یمنی مشروط به پایبندی طرف مقابل است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها