کد خبر: 545109
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۰۷:۲۰:۳۶
| |

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن:

در صورت عدم پاسخ ریاض به آتش بس، گزینه‌های دردناک‌تری وجود دارد

رئیس شورای عالی سیاسی یمن مهلت سه روزه صنعاء به عربستان را در راستای استیفای حقوق مشروع ملت یمن دانست و تاکید کرد، اگر دشمن پاسخ مثبت ندهد گزینه‌های دردناک‌تر به کار گرفته می‌شود.

در صورت عدم پاسخ ریاض به آتش بس، گزینه‌های دردناک‌تری وجود دارد
کد خبر: 545109
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۰ ۰۷:۲۰:۳۶

مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز سه شنبه در گفت‌وگویی تلویزیونی تصریح کرد: طرح صنعاء(آتش بس یکجانبه و مهلت سه روزه برای توقف تجاوز و محاصره علیه یمن) و همچنین عملیات پیش از آن( ضربات پهپادی و راکتی به عمق خاک عربستان) به منظور استیفای حقوق مشروع ملت یمن است.

به گزارش فارس، وی تاکید کرد: انتظار داریم اگر دشمن به صدای عقل و منطق گوش ندهد، سال هشتم پر از شگفتی باشد.همه گزینه‌های ما روی میز است و شگفتی‌ها در راه است؛ اما امیدواریم دشمن، صدای عقل را بشنوند.

المشاط افزود: عملیات شکست حصر و همچنین اعلام آمادگی ما برای گفت‌وگو در یک کشور بی طرف، اصلا ربطی به ترتیبات شورای همکاری برای برگزاری نشست به اصطلاح صلح یمن در ریاض ندارد.

 رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد: ما خواهان تلاش‌های جدی برای دستیابی به راه حل‌های فراگیر هستیم و ترتیباتی که برای نشست ریاض می‌شود، در راستای صلح نیست. اگر روند صلح جدی بود ما هم آماده بودیم در آن شرکت کنیم.

المشاط گفت:دشمنان به دنبال جاه طلبی‌هایشان هستند، در حالی که  ما حقوقی برای مردم خود داریم که در همه سطوح برای رسیدن به آن تلاش می‌کنیم.

وی افزود:ما بارها دیدگاه‌های روشن و درستی ارائه کرده‌ایم که منجر به راه حل سیاسی جامع و پایان دادن به همه مظاهر تجاوز علیه یمن می‌شود.

المشاط گفت:  قبل از نشست شورای امنیت یک پیشنهاد بشردوستانه به نماینده سازمان ملل ارائه کردیم؛ اما متاسفانه پاسخی دریافت نشد.

وی افزود: سازمان ملل و خیلی از طرف‌های بین المللی و حتی دشمنان در گفت‌وگوهای دوجانبه اعتراف دارند که طرح ما منطقی است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفت: این دشوار است که ما پذیرای یک فرستاده سازمان ملل باشیم که قادر به وارد کردن یک کشتی سوخت هم نیست، بنابراین کسی که نماینده سازمان ملل است و نمی‌تواند یک کشتی سوخت وارد یمن کند، از دیگران ناتوان‌تر است.

او افزود: فرستاده سازمان ملل می‌داند کسی که در انجام ماموریت و تلاش‌های آن مانع‌تراشی می‌کند کشورهای متجاوز هستند که اجازه ورود کشتی‌های حامل نفت به یمن را هم نمی‌دهند.

المشاط با بیان اینکه احتمال تشدید درگیری وجود دارد، گفـت: جنگ ادامه دارد و شدیدتر هم می‌شود و تازه ما گزینه‌های دردناک‌تر را آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: تشدید هجمه‌های نظامی و اقتصادی دشمن به نفع جبهه‌های ماست و چیزی برای دشمن دستاوردی نداشته است.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن با تاکید بر حق انسانی صنعاء در پاسخ به متجاوز چه قدرت بزرگی باشد و چه قدرت کوچک، گفت: ما از اینکه پایگاه الظفره امارات را هدف گرفتیم متاسف نیستیم و اماراتی‌ها باید آن را چالشی بدانند.

«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن شنبه گذشته از آتش‌بس یکجانبه و سه روزه نیروهای مسلح این کشور در همه جبهه‌های داخلی و برون مرزی خبر داد و گفت که اگر ائتلاف سعودی همه حملات و تجاوزش علیه یمن را متوقف کند این آتش‌بس نهایی می‌شود. این آتش‌بس سه روزه از عصر روز یکشنبه وارد فاز اجرایی شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها