هشدار العامری به جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق

به دنبال ناآرامی‌های اخیر در بغداد درپی تظاهرات حامیان جریان صدر و فراخوان چارچوب هماهنگی شیعیان برای برگزاری تظاهرات، رهبر ائتلاف الفتح به دو طرف نسبت به خارج شدن اوضاع عراق از کنترل هشدار داد.

هشدار العامری به جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق
کد خبر: 566532
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۱۱:۵۰:۱۲

هادی العامری، رهبر ائتلاف الفتح عراق در سخنانی در واکنش به تظاهرات روزهای اخیر حامیان جریان صدر و فراخوان چارچوب هماهنگی شیعیان برای برگزاری تظاهرات علیه این اقدام طی امروز (دوشنبه) اظهار کرد: به دنبال تنش رسانه‌ای با انتشار بیانیه‌های متقابل و درخواست برای تجمع مردمی که ممکن است اوضاع را از کنترل خارج کند و منجر به خشونت شود، خالصانه از برادرانمان در جریان صدر و چارچوب هماهنگی می‌خواهیم که عاقلانه تصمیم گیری کرده و خویشتن دار باشند و همچنین منافع کشور را در اولویت قرار دهند و با گفت‌وگوی جدی و سازنده درباره اختلافات میان خود به توافق دست یابند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المعلومه، وی گفت: ملت عراق از دهه هفتاد قرن گذشته تا کنون خون‌های باارزش زیادی داده‌اند، پس خون و خونریزی کافی است و همه مسئول خونریزی احتمالی هستند.

العامری با دعوت چارچوب هماهنگی و جریان صدر به دستیابی به تفاهم و گفت‌وگو نسبت به درگیری و خونریزی در ماه محرم هشدار داد.

عراق شنبه شاهد ناآرامی و تظاهرات حامیان جریان صدر در بغداد بود و معترضان با ورود به منطقه سبز بغداد وارد ساختمان پارلمان شدند و همین مسئله منجر به تعویق جلسه پارلمان شد.

چارچوب همانگی شیعیان عراق (به جز جریان صدر) نیز در واکنش به این اقدام خواستار برگزاری تظاهرات میلیونی در محکومیت این اقدام طی امروز شد.

در روزهای اخیر بعد از انتخاب محمد شیاع السودانی، از سوی چارچوب هماهنگی شیعیان عراق (بجز صدر) برای نامزدی نخست وزیری عراق، طرفداران مقتدی صدر در مخالفت با این نامزدی به خیابان‌ها آمده‌اند.

حامیان جریان صدر جمعه نیز چند دفتر جریان حکمت ملی و چارچوب هماهنگی شیعیان عراق را بستند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها