کد خبر: 564539
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۲۲:۰۷:۵۲
| |

رئیس ائتلاف الفتح خواستار بسته شدن فوری مرز با ترکیه شد

رئیس ائتلاف الفتح عراق به حمله ارتش ترکیه به منطقه کردستان واکنش نشان داد و خواستار تعداد و خواستار تعطیلی فوری مرز با ترکیه شد.

رئیس ائتلاف الفتح خواستار بسته شدن فوری مرز با ترکیه شد
کد خبر: 564539
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۲۲:۰۷:۵۲

«هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح در بیانیه‌ای، حمله ترکیه به منطقه کردستان عراق را بشدت محکوم کرد.

​به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: حمله هوایی ترکیه علیه غیرنظامیان به یکی از مراکز گردشگری در شهر زاخو که به شهادت و زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی منجر شد و در میان قربانیان اجساد تکه پاره شده کودکان نیز وجود دارد، بشدت محکوم می‌کنیم، این فاجعه نیز در ادامه تجاوزات سریالی و مستمر ترکیه علیه عراق است.

در این بیانیه همچنین آمده است که ترکیه به تجاوزات خود علیه عراق از طریق حملات هوایی، توپخانه‌ای و یورش‌های زمینی ادامه می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: در برابر این رفتار تجاوزکارانه ما تنها به محکوم کردن جنایت اکتفا نمی‌کنیم و بایستی یک موضع ملی برای حمایت از کشور و حاکمیت آن و حفظ جان ملت در برابر این حملات ترکیه اتخاذ شود و ما از دولت می‌خواهیم که فورا مرز با ترکیه را بسته و فعالیت شرکت‌های ترکیه در عراق را متوقف کند.

العامری افزود: هر گونه سهل‌انگاری دولت در اتخاذ اقدامات بازدارنده برای ممانعت از تجاوزات و حمایت ملت عراق در برابر این تعدی را همدستی و شراکت در این تجاوز تلقی کرده و تأکید می‌کنیم که هر کس در این جنایت فجیع سکوت کرده یا آن را نادیده بگیرد و یا برای توجیه آن تلاش ‌کند، شریک متجاوزان قاتل است و مرتکب خیانتی نابخشودنی علیه وطن و ملت خود می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها