خسارت شدید به 10 بالگرد آمریکایی در پی طوفان +فیلم

طوفان ناگهانی اخیر در پایگاه نورفولک نیروی دریایی آمریکا در ایالت ویرجینا باعث خسارت و آسیب شدید به دست کم 10 بالگرد گران قیمت در این پایگاه شده است.

خسارت شدید به 10 بالگرد آمریکایی در پی طوفان +فیلم
کد خبر: 566200
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۸ ۲۰:۴۶:۳۶

در پی طوفان ناگهانی اخیر در ایالت ویرجینیا که پایگاه «نورفولک» نیروی دریایی آمریکا نیز در آنجا قرار دارد دست کم 10 بالگرد نیروی دریایی آمریکا آسیب دیده است.

​به گزارش فارس، بر اساس ارزیابی‌های اولیه نیروی دریایی آمریکا، این طوفان باعث ایجاد 10 حادثه درجه A برای این بالگردها شده و بیش از 2.5 میلیون دلار به این بالگردها آسیب رسانده است.

«راب میرز» از مقام‌های نیروی دریایی آمریکا گفت: «نیروی دریایی در حال ارزیابی حجم آسیب‌ها به هر کدام از بالگردها بوده اما این حادثه تاثیری بر نیروهای عملیاتی این پایگاه نداشته است».

وی اضافه کرد: «آسیب‌های وارد شده به بالگردها شامل شکستگی دم، تیغه‌های روتور، ایجاد حفره در بدنه بالگرد و فرورفتگی بدنه بوده است و در این طوفان خسارتی به پرسنل نیروی دریایی مستقر در این پایگاه وارد نشده است».

بالگردهای آسیب دیده شامل پنچ بالگرد MH-60S Knight Hawks ، یک بالگرد MH-60R Sea Hawk و چهار بالگرد MH-53E Sea Dragon که از نوع بالگردهای مقابله با مین می‌شوند.

نیروی دریایی آمریکا دارای حدود 30 بالگرد ضد مین MH-53E Sea Dragon است. نیروی دریایی آمریکا هنوز بالگردهای قدیمی ضد مین را از اسکادران خود خارج نکرده است.

بر اساس فیلم‌های منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، دست کم چهار بالگرد چند میلیون دلاری (یک بالگرد MH-53E و سه بالگرد MH-60s) در این طوفان آسیب دیده‌اند.

زمانی که هشدار طوفان داده می‌شود، بالگردها و هواپیما در آب و هوای بد به آشیانه منتقل شده یا بسته می‌شوند. این طوفان ناگهانی در حالی روی داد که نیروهای تعمیر و نگهداری در پایگاه نورفولک در حال تغییر شیفت خود بودند و بر اساس گزارش‌ها، پرسنل داخل پایگاه نیروی دریایی زمان کافی برای بستن بالگردها و هواپیماهای داخل پایگاه را نداشتند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها