کد خبر: 565430
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۱:۴۹
| |

بشار اسد:

اتحادیه عرب، آیینه اوضاع کشورهای عربی است

رئیس جمهور سوریه که میزبان وزیر خارجه الجزایر بود، ضمن انتقاد از اتحادیه عرب، تأکید کرد که ملت سوریه، مواضع الجزایر را فراموش نخواهند کرد.

اتحادیه عرب، آیینه اوضاع کشورهای عربی است
کد خبر: 565430
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۷:۳۱:۴۹

«رمطان لعمامرة» وزیر امور خارجه الجزایر که در دمشق حضور دارد، بعد از ظهر امروز دوشنبه (سوم مرداد) به دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه رفت.

​به گزارش فارس، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، تقویت روابط برادرانه بین سوریه و الجزایر که مبتنی بر اصول و ارزشهای مشترک است و تمایل و اراده دو طرف برای توسعه روابط مهمترین عناوین این دیدار بود.

لعمامره همچنین پیامی از عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر به اسد تحویل داد، مضمون این پیام، توسعه روابط دو جانبه، تداوم رایزنی و هماهنگی بین طرفین در خصوص مشکلات منطقه و همچنین فراهم سازی مقدمات نشست سران عرب در الجزایر بود.

اسد هم ضمن قدردانی از ملت و دولت الجزایر، گفت: ملت سوریه، موضع الجزایر در جنگ علیه سوریه را فراموش نخواهد کرد و همیشه به یاد دارد که الجزایر، یک کشور برادر است که به اصول و عربیت خود پایبند است.

وی با تأکید بر اینکه سوریه در پی افقهای جدید همکاری با الجزایر است، تصریح کرد: اتحادیه عرب، آیینه اوضاع عربی است. آنچه برای سوریه اهمیت دارد، محتوی و برآیند فعالیت مشترک عربهاست.

لعمامره هم گفت: سوریه یک عنصر اساسی در بین کشورهای عربی و عضو مؤسس اتحادیه عرب است. جهان عرب، نیازمند سوریه است و این مسئله بالعکس نیست. الجزایر هم از سوریه حمایت خواهد کرد.

وی تأکید کرد که الجزایر در پی توسعه روابط با سوریه بوده و امیدوار است که فرصتی برای نشستهای کمیسیون مشترک سوریه و الجزایر فراهم شود.

رئیس جمهور سوریه پیش از این هم درباره اجلاس الجزایر گفت: شاید تنها وزنه این اجلاس این باشد که در الجزایر برگزار می‌شود. این یک واقعیت است؛ زیرا رابطه سوریه با الجزایر در هر شرایطی -از زمان استقلال این کشور از فرانسه تا به امروز- یک رابطه ثابت بوده است».

وی با بیان اینکه ارتباط استواری میان دو ملت وجود دارد، خاطر نشان کرد: اگر جدا از نشست الجزایر از اتحادیه عرب صحبت کنیم، مسئله بازگشت سوریه یا عدم بازگشت آن نیست. کلمه بازگشت اشتباه است، زیرا سوریه همچنان در اتحادیه عرب هست. این تعلیق عضویت است و نه خروج.مشکل این است که اتحادیه عرب در آینده چه خواهد کرد، چه سوریه باشد یا نباشد؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها