کد خبر: 558210
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۷:۲۱:۴۸
| |

جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره دونتسک و لوهانسک

​رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که دستورات لازم را برای آغاز فرایند به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توسط کشورش، صادر می‌کند.

جدیدترین موضع گیری بشار اسد درباره دونتسک و لوهانسک
کد خبر: 558210
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۶ ۱۷:۲۱:۴۸

بشار اسد رئیس جمهور سوریه اعلام کرد که دستورات لازم برای آغاز فرایند به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک توسط کشورش را صادر می‌کند.

به گزارش مهر، به نقل از روسیاالیوم، براساس این گزارش، بشار اسد در دیدار با هیئتی از منطقه خودمختار دونتسک، «آزادسازی» بخش اعظم این منطقه را تبریک گفت.

او افزود که به زودی دستورات لازم برای آغاز فرایند حقوقی به رسمیت شناختن دونتسک و لوهانسک توسط سوریه را صادر خواهد کرد.

فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در این جلسه تأکید کرد که وزارت خارجه سوریه فورا دستورات رئیس جمهور در این باره را اجرا خواهد کرد.

همچنین پیشتر «دیمیتری سابلین» رئیس کمیته دوستی روسیه و سوریه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرده بود دمشق آماده است تا جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه هم گفته بود که دمشق با دو جمهوری لوهانسک و دونتسک به نفع ساکنان این دو منطقه همکاری می‌کند و آماده است تا این همکاری را گسترش دهد.

سفیر سوریه در روسیه تأکید کرده بود که موضوع به رسمیت شناختن دو منطقه مزبور نیاز به بررسی بیشتر و هماهنگی بین دو طرف دارد.

چندی پیش هم فیصل المقداد، وزیر خارجه سوریه طی اظهاراتی، سخنرانی پوتین درباره به رسمیت شناختن جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک در شرق اوکراین را نقطه عطفی در تاریخ خواند و گفت که دمشق از تصمیم برای به رسمیت شناختن استقلال لوهانسک و دونتسک حمایت می‌کند و با آنها همکاری خواهد کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها