هشدار خصوصی پکن به واشنگتن درباره تایوان: «ما کاملا آماده‌ایم»

سخنگوی وزارت خارجه چین، خبر رسانه غربی درباره هشدار پکن به واشنگتن در خصوص سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را تایید کرد.

هشدار خصوصی پکن به واشنگتن درباره تایوان: «ما کاملا آماده‌ایم»
کد خبر: 565422
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۱۶:۵۳:۲۸

در حالی که سفر احتمالی «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان باعث تنش‌های تازه در روابط واشنگتن و پکن شده است، سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر علیه این سفر موضع گرفت.

​به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای از پکن خبر دادند، «ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه (امروز) خبرها درباره هشدار جدی این کشور به آمریکا در خصوص سفر احتمالی رئیس مجلس نمایندگان این کشور به تایوان را تایید کرد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، اولین بار هفته گذشته این نشریه «فایننشال تایمز» بود که گزارش داد چین هشدارهای خصوصی شدیدی به دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا درباره سفر احتمالی نانسی پلوسی به تایوان داده است.

«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس خبری روز دوشنبه (امروز) تصریح کرد: «طرف چینی بارها به ایالات متحده اعلام کرده است که به شدت با سفر پلوسی رئیس مجلس نمایندگان به تایوان مخالف است. ما کاملا آماده هستیم».

وی افزود: «اگر ایالات متحده راه خود را برود، چین قطعا اقدامات قاطع و کوبنده برای حفظ حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود انجام خواهد داد و ایالات متحده باید مسئول هر گونه عواقب جدی آن باشد».

هشدار تازه چین به آمریکا درباره سفر رئیس دموکرات مجلس نمایندگان این کشور به چین در شرایطی انجام شده که چهره‌های جمهوری‌خواه آمریکایی، خواستار انجام سفر نانسی پلوسی به تایوان شده‌اند.

مایک پامپئو وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ در اظهارنظری تازه درباره هشدارهای چین به آمریکا درباره سفر پلوسی به تایوان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را به انجام این سفر تشویق کرد و همچنین گفت که او را در سفر به تایوان همراهی خواهد کرد.

پکن، تایوان را بخشی از سرزمین چین می‌داند و تحرکات آمریکا و فروش سلاح به تایوان را نقض حاکمیت خود و مغایر با سیاست «چین واحد» ارزیابی می‌کند. اخیراَ دولت آمریکا لایحه صدها میلیارد دلاری بودجه نظامی آمریکا را امضا کرد که بخش چشمگیری از آن به مقابله با چین و حمایت از تایوان تخصیص داده شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها