ترکیه یک مقر نظامی جدید در «دهوک» عراق احداث کرد

در ادامه اقدامات ترکیه در شمال عراق، نظامیان ترکیه‌ای یک مقر نظامی جدید در «دهوک» احداث کردند.

ترکیه یک مقر نظامی جدید در «دهوک» عراق احداث کرد
کد خبر: 565214
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۲ ۱۶:۰۳:۰۴

نظامیان ترکیه همچنان در حال اقدامات تحریک‌آمیز در شمال عراق هستند؛ هر چند که مسئولان و مردم عراق تأکید دارند که حملات ترکیه، نقض حاکمیت این کشور است.

​به گزارش فارس، پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از شاهدان گزارش داد که ارتش ترکیه بعد از ظهر امروز یکشنبه (دوم مرداد) یک مقر نظامی جدید در مرزهای شهرستان «العمادیه» واقع در شمال استان دهوک احداث کرده است.

به گفته این شاهدان، مقر جدید ترکیه مشرف بر رروستاهای «سکیرى»، «سرکلى» و «کوانى» در منطقه دیرلوک است.

 این در حالی است که ترکیه در مناطق مرزی کردستان عراق، اردوگاههای متعددی دارد که برخی از این پایگاهها را در دهه ۹۰ میلادی احداث کرده است. در دهوک، اردوگاههای «بامرنی»، «سیری»، و «العمادیة» متعلق به ترکیه است.

منابع خبری عراق، عصر روز چهارشنبه از حمله ارتش ترکیه به شمال این کشور و اصابت یک گلوله توپ به تفرجگاهی در شهر «زاخو» واقع در استان «دهوک» در منطقه کردستان عراق خبر دادند. رسانه‌های عراقی گزارش دادند که در پی این حمله، ۹ شهروند عراقی کشته و ۳۱ نفر مجروح شدند.

«مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه، پنجشنبه پیش، اظهارات مقامات عراقی درباره حمله ترکیه به منطقه کردستان را تکذیب کرد و گفت: «اتهامات وارده به خود را رد می‌کنیم و آماده همکاری با مقامات عراقی هستیم. چند سازمان تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) همچنان در خاک عراق فعالیت دارند».

ترکیه مدت‌هاست با ادعای مقابله با گروهک تروریستی پ‌.ک‌.ک در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است. گروهک پ‌.ک‌.ک که در ۳۵ سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود.

آنکارا ادعا می‌کند که شبه‌نظامیان حزب کارگران کردستان، مسئول مرگ بیش از ۴۰ هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند. اما در مقابل نیز صدها روستا به دلیل حملات ترکیه در شمال عراق و سوریه خالی از سکنه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها