کد خبر: 564916
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۳:۰۹:۲۱
| |

بغداد خواهان نشست فوری شورای امنیت درباره حمله ترکیه به دهوک شد

وزارت امور خارجه عراق امروز شنبه اعلام کرد که شکایت رسمی خود به شورای امنیت سازمان ملل متحد را برای برگزاری نشست اضطراری درباره حمله اخیر ترکیه به استان دهوک عراق ارائه کرده است.

بغداد خواهان نشست فوری شورای امنیت درباره حمله ترکیه به دهوک شد
کد خبر: 564916
|
۱۴۰۱/۰۵/۰۱ ۱۳:۰۹:۲۱

احمد الصحاف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق امروز شنبه از ارائه شکایت این کشور به شورای امنیت برای برگزاری جلسه اضطراری درخصوص حمله ترکیه به استان دهوک عراق خبر داد.

به گزارش ایرنا از به نقل از پایگاه میدل ایست نیوز، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد هم روز جمعه با محکوم کردن حمله به استان دهوک عراق خواستار انجام تحقیق فوری در این باره شد.

برپایه این گزارش، وزارت امور خارجه عراق همچنین بر "خروج تمامی نیروهای ترکیه از خاک این کشور و عذرخواهی رسمی آنکارا بابت این جنایت و دادن غرامت به خانواده‌های قربانیان و مجروحان" تاکید کرده است.

مرکز گردشگری «په رخ» زاهو در دهوک اقلیم کردستان عراق روز چهارشنبه شاهد حمله ای توپخانه ای بود که به کشته شدن  ۹ عراقی و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر (عمدتا زن و کودک) منجر شد و دولت عراق پس از تحقیقات خود اعلام کرد که این حمله را ترکیه انجام داده است.

این اقدام موجی از محکومیت ها و واکنش‌های خشم آلود عراقی ها را در پی داشت، اما ترکیه انجام این حمله را انکار و مسئولیت آن را به عهده گروه مسلح موسوم به "پ. ک. ک" انداخت.

در این ارتباط، جلسه اضطراری امروز پارلمان عراق برای «بحث درباره تجاوز ترکیه» به استان دهوک نیز هم اکنون به ریاست محمد الحلبوسی رئیس پارلمان درحال برگزاری است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها