کد خبر: 564683
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۰:۴۹:۴۲
| |

ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس:

روسیه احتمالا در هفته‌های آینده یک توقف عملیاتی را در اوکراین آغاز خواهد کرد

رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس (ام آی ۶) مدعی شده که ارتش روسیه احتمالا در هفته‌های آینده یک توقف عملیاتی را در اوکراین آغاز خواهد کرد و این فرصتی برای کی‌یف به منظور حمله به مواضع روسیه خواهد داد.

روسیه احتمالا در هفته‌های آینده یک توقف عملیاتی را در اوکراین آغاز خواهد کرد
کد خبر: 564683
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۱۰:۴۹:۴۲

ریچارد مور، رئیس سرویس اطلاعات خارجی انگلیس همچنین تخمین زد که حدود ۱۵ هزار سرباز روس تاکنون در جنگ اوکراین کشته شده‌اند و این را هم گفت که احتمالا این یک تخمین و برآورد نسبی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، رئیس ام آی ۶ همچنین گفت: آمار تلفات این جنگ اکثرا از میان فقرا و جوامع روستایی است و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هنوز نیروهایش را از میان مناطق متوسط نشین در سن پترزبورگ یا مسکو به خدمت نگرفته است. اینها کودکانی فقیر از روستاهای روسیه یا شهرهای کارمندنشین در سیبری یا حتی اقلیت‌های قومی هستند. اینها گوشت دم توپ هستند!

وی در جریان سخنرانی برای اجلاس امنیتی آسپن در کلورادو با بیان اینکه تا چند هفته دیگر ارتش روسیه برای تامین نیرو و تجهیزات به شدت دچار مشکل می‌شود، مدعی شد: به نظرم آنها دارند انگیزه و اشتیاق خود را از دست می‌دهند. آنها عملیات را متوقف می‌کنند و این فرصتی برای اوکراین است تا دست به حمله بزند.

از حمله روسیه به اوکراین پنج ماه می‌گذرد و کی‌یف امیدوار است که با استفاده از تسلیحات غربی به ویژه موشک‌های دور برد بتواند در هفته‌های آتی دست به حملاتی متقابل بزند و اراضی اشغال شده توسط نیروهای روسی را پس بگیرد.

مور همچنین تاکید کرد که اوکراین باید نشان دهد که جنگ قابل پیروزی است چون این مساله هم برای حفظ روحیه اوکراین و هم برای تقویت عزم غرب نیاز است چون نگرانی‌ها در مورد کمبود انرژی اروپا در زمستان آینده بسیار زیاد شده است.

این مقام ارشد اطلاعاتی انگلیس همچنین در ادامه صحبت‌هایش گفت: فکر می‌کنم برای خود اوکراینی‌ها مهم است که توانایی‌شان را در حمله نشان دهند. فکر می‌کنم این روند برای ادامه روحیه بالای آنها بسیار مهم خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا درباره سلامت پوتین چیزی می‌داند نیز گفت: هیچ شواهدی مبنی بر اینکه پوتین دچار مشکلات سلامت شده، وجود ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها