کد خبر: 563306
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۳:۳۳
| |

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس:

ناتو در حال تدارک برای حمله به روسیه از طریق اوکراین و بلاروس است

رئیس‌جمهور بلاروس هشدار داد، ائتلاف ناتو در حال تدارک طرح‌هایی برای حمله به روسیه از طریق اوکراین و بلاروس است.

ناتو در حال تدارک برای حمله به روسیه از طریق اوکراین و بلاروس است
کد خبر: 563306
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۲:۲۳:۳۳

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس هشدار داد، ائتلاف ناتو در حال تدارک طرح‌هایی برای "حمله به روسیه از طریق اوکراین و بلاروس" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ریپابلیک ورلد، الکساندر لوکاشنکو، در یک سخنرانی تاکید کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال ترسیم نقشه‌هایی برای حمله به روسیه از طریق اوکراین و بلاروس است.

به گزارش رسانه اوکراینسکا پراودا ، لوکاشنکو بیان کرد، کشورهای عضو این ائتلاف نظامی مشغول توسعه یک "مشت زرهی" بوده‌اند که او تاکید کرد، اهداف آن برای دفاع تنظیم نشده است. لوکاشنکو تاکید کرد که کشورهای غربی تحت رهبری آمریکا در حال تخریب نظام امنیت جهانی هستند و افزود: آنها به طور مداوم، روشمند و حتی برخلاف منافع ملی خودشان در این راستا کار می کنند.

لوکاشنکو خاطر نشان کرد که کشورهای ائتلاف ناتو به بهانه تقویت دفاع از اروپا، مشغول ایجاد یک استراتژی "مشت زرهی" در راستای تدارک استراتژیک برای انجام حملات به روسیه بوده‌اند.

او افزود که در جریان گفتگویش در ۱۱ ژوئیه با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این موضوع را مورد بحث قرار داده است. رئیس‌جمهور بلاروس همچنین بیان کرد که "جنگجویان صلیبی نوظهوری" در داخل این ائتلاف نظامی به این نتیجه رسیده‌اند که اکنون زمانی مناسب برای دست زدن به "اقدام دیگری در راستای گسترش به سمت شرق" است.

رئیس جمهور بلاروس افزود که "فاشیست‌های مدرن" در کشورهای ناتو همچنان به موجودیت خود ادامه می‌دهند و قصد دارند از طریق بلاروس و اوکراین دست به حمله بزنند.

بر اساس گزارش بلتا، رهبر بلاروس همچنین اظهار داشت که اروپا " در هیچ زمینه‌ای تصمیم گیرنده نیست و تحت نفوذ واشنگتن است" و به ارتش اوکراین هشدار میدهد که از موضع خود کوتاه نیاید. لوکاشنکو همچنین غرب را به تلاش برای "افشاندن هرج و مرج و نابودی" در کشورش متهم کرد.

لوکاشنکو با تاکید بر این که مانورهای نظامی ناتو نمونه‌ای از رشد یک "نیروی تهاجمی" است گفت: ظاهراً "صلیبیون" نوظهور ائتلاف آتلانتیک شمالی ناگهان تصمیم گرفتند که زمان مناسبی برای "اقدام دیگری برای گسترش به سمت شرق" است و فراموش کردند که چگونه کمپینهای مشابه پیشینیان تاریخی آنها به چه پایانی رسیدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها