کد خبر: 563633
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۱۰:۵۶:۲۵
| |

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل:

راه پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را می‌دانم اما فعلا نمی‌گویم

رئیس‌جمهوری برزیل می‌گوید راه پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را پیدا کرده، اما می‌خواهد ابتدا آن را در گفت‌وگوی خود با ولودیمیر زلنسکی در روزهای آتی مطرح کند.

راه پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را می‌دانم اما فعلا نمی‌گویم
کد خبر: 563633
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۱۰:۵۶:۲۵

ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری برزیل گفت: به او (ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین) نظرم را می‌گویم. می‌دانم که این مناقشه می‌تواند حل شود، اما (فعلا) به کسی نمی‌گویم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، قرار است زلنسکی و بولسونارو روز دوشنبه گفت‌وگوی تلفنی داشته باشند.

بولسونارو از ارائه جرئیات بیشتر درباره این نقشه صلح خودداری کرد، اما گفت که این مناقشه می‌تواند با شیوه‌ای مشابه پایان جنگ آرژانتین و انگلیس در ۱۹۸۲ خاتمه یابد. آرژانتین در آوریل ۱۹۸۲ به جزایر فالکلند تحت کنترل انگلیس حمله کرد و باعث شد لندن گروه ضربت دریایی بزرگی را اعزام کند. نهایتا آرژانتین در ژوئن ۱۹۸۲ تسلیم شد.

بولسونارو گفت: می‌دانم چطور می‌توان به جنگ اوکراین پایان بخشید. او به تسلیم شدن اشاره کرد و گفت: نظرم را در این باره به زلنسکی می‌گویم. می‌دانم که این مناقشه چطور حل می‌شود اما به کسی نمی‌گویم.

بولسونارو که چند روز پیش از آغاز حمله روسیه به اوکراین به مسکو سفر کرده بود، با انتقادات زیادی مواجه شد. او همچنین پس از آغاز حمله در ۲۴ فوریه، موضعی بی‌طرف گرفته و از پیوستن به تلاش‌های غرب برای منزوی کردن روسیه و آسیب زدن به مسکو از طریق تحریم‌های بین‌المللی خودداری کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها