کد خبر: 546486
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۷:۰۲:۴۲
| |

العامری:

تلاش‌ها برای بازگرداندن دیکتاتوری به عراق ناکام گذاشته شود

​رئیس ائتلاف الفتح عراق در سخنانی خواستار ناکام گذاشتن تلاش‌ها برای بازگرداندن و احیای دیکتاتوری و استبداد در عراق شد.

تلاش‌ها برای بازگرداندن دیکتاتوری به عراق ناکام گذاشته شود
کد خبر: 546486
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۰ ۱۷:۰۲:۴۲

هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح عراق در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت آیت الله سید محمد باقر صدر و خواهر ایشان بنت الهدی اظهار کرد: این روزها با سالروز شهادت آیت الله العظمی سید محمد باقر صدر و خواهرش بنت الهدی به دست رژیم سرکوبگر صدام مصادف شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از المعلومه، وی افزود: حکمت الهی است که سالروز قتل شهید صدر با سالروز سرنگونی قاتل وی مصادف شده و این مایه عبرت است؛ چراکه ظالم به دست اربابانش خوار و ذلیل شده است، اما شهید صدر به نمادی مهم برای ملت و چراغ راه نسل‌های مجاهد، علما و اندیشمندان تبدیل شده است. امروز میراث فکری و سیاسی ایشان به مکتبی زنده تبدیل شده است که محافل علمی و سیاسی را به خود مشغول کرده است.

العامری ادامه داد: با یادآوری این دو رویداد که سرآغاز تحولی بزرگ در تاریخ عراق بود، فراموش نمی‌کنیم که سیاست‌های رژیم صدام همان چیزی بود که اشغال عراق توسط آمریکا و تخریب و ویرانی کشور به دست آن را توجیه کرد.

العامری در ادامه بر ادامه راه شهید محمد باقر صدر برای مقابله با چالش‌های مذکور تاکید کرد.

العامری همچنین بر عزم همگان برای خارج کردن عراق از وضعیت مصیبت‌بار فعلی و بازگرداندن عزت، پایان دادن به هر گونه سلطه خارجی و فساد و جامه عمل پوشاندن به رویای شهید صدر در ایجاد یک کشور آزاد و عادل تاکید کرد.

وی در ادامه خواستار ناکام گذاشتن تمامی تلاش‌ها برای بازگرداندن دیکتاتوری و استبداد به عراق شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها