انتقاد المرزوقی از استقبال مغرب از مقام ارتش نظامی رژیم صهیونیستی

رئیس جمهور پیشین تونس از استقبال مغرب از رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم موقت صهیونیستی انتقاد کرد.

انتقاد المرزوقی از استقبال مغرب از مقام ارتش نظامی رژیم صهیونیستی
کد خبر: 564528
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۲۱:۳۰:۵۶

«منصف المرزوقی» رئیس جمهور پیشین تونس ضمن انتقاد از مغرب به دلیل استقبال از «افیف کوخافی» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، تلاش برخی کشورهای عربی برای قدرت‌نمایی علیه دیگر کشورهای عربی با پشتیبانی این رژیم را محکوم کرد.

​به گزارش فارس، المرزوقی در حساب فیس‌بوک خود نوشت: «با هیچ چیزی ممکن نیست که استقبال از رئیس ستاد ارتش رژیمی که کرانه باختری را اشغال کرده، توجیه کرد، این رژیم هر روز پیوندهای کرانه باختری را از هم جدا می‌کند و بیش از یک دهه است که حق اهالی غزه برای زندگی طبیعی را مصادره و حرمت مسجدالأقصی را نقض می‌کند».

وی افزود: «این همان (کوخافی) مهمان یک کشور عربی است و گویی که این کشور به پشتوانه این رژیم علیه یک کشور دیگر یا همان کشور برادر و همسایه قدرت‌نمایی می‌کند و می‌بینیم که اسرائیل به یک طرف در درگیری‌های ما تبدیل شده است آن هم نه در مشرق زمین بلکه در مغرب عربی. همه می‌دانند که منافع این رژیم در چیست . آیا این تونلی که ملت ما وارد آن شده‌اند، پایانی دارد؟

به نوشته روزنامه «القدس العربی»، کوخافی اخیرا به رباط پایتخت مغرب سفر و با مسئولان ارشد این کشور دیدار کرد. برخی منابع نیز از امضای توافقنامه‌های امنیتی دو طرف در خصوص تبادل تجربیات نظامی و اجرای مانورهای مشترک خبر دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها