کد خبر: 564265
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۷:۲۳:۲۹
| |

آغاز تحقیقات از راشد الغنوشی در مورد پولشویی

​در آستانه برگزاری همه پرسی، رئیس حزب النهضه تونس باید در دادگاه به سوالات مربوط به مسئله پولشویی پاسخ دهد.

آغاز تحقیقات از راشد الغنوشی در مورد پولشویی
کد خبر: 564265
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۷:۲۳:۲۹

راشد الغنوشی رئیس حزب النهضه تونس، چند روز مانده به همه پرسی در این کشور باید در دادگاه به سوالات مربوط به پولشویی پاسخ دهد.

به گزارش مهر، به نقل از روسیا الیوم، بر اساس این گزارش، در حالی که الغنوشی وارد سالن دادگاه می‌شد، تدابیر امنیتی در مقابل دادگاه مبارزه با تروریسم، در میان شعار طرفداران رئیس حزب النهضه، تشدید شده بود.

مسئولان تونس پیش از این اعلام کرده اند که دادگاه مبارزه با تروریسم دارایی‌ها و حساب‌های بانکی ده نفر از جمله راشد الغنوشی و حمادی الجبالی نخست وزیر سابق تونس را مسدود کرده است.

همچنین وزارت کشور تونس نیز اعلام کرده است که پلیس حمادی الجبالی نخست وزیر و از رهبران سابق جنبش النهضه را به اتهام پولشویی بازداشت کرده است.

در ماه‌های اخیر راشد الغنوشی رئیس سابق پارلمان این کشور با اتهامات متعددی از سوی دولت و دستگاه قضائی این کشور روبرو شده است. وی اخیراً به طور رسمی از سوی دستگاه قضائی تونس متهم به دست داشتن در اقدامات ضد امنیتی شده است.

دستگاه قضائی تونس همچنین راشد الغنوشی را از سفر منع کرده است. در بین مردم تونس نیز جایگاه وی نزول کرده و اخیراً برخی از تونسی‌ها وی را در حالی که برای مشارکت در مراسم عبادی به مسجدی در پایتخت تونس، آمده بود مجبور به خروج از مسجد کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها