کد خبر: 564066
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۸:۲۶:۵۲
| |

تجمع اعتراضی مراکشی‌ها به دلیل سفر رییس ستاد ارتش اسرائیل

​گروه اقدام ملی برای فلسطین در مراکش از تشکیل یک تجمع اعتراضی مردمی طی امروز (دوشنبه) در مقابل پارلمان مراکش در رباط، پایتخت این کشور در اعتراض به سفر رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل خبر داد.

تجمع اعتراضی مراکشی‌ها به دلیل سفر رییس ستاد ارتش اسرائیل
کد خبر: 564066
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۷ ۱۸:۲۶:۵۲

گروه اقدام ملی برای فلسطین در مراکش در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال سفر آویو کوخاوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی به مراکش بار دیگر گامی علیه ملت مراکش و جنایتی علیه فلسطین و فلسطینیان برداشته شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، گروه اقدام ملی فلسطین در بیانیه خود تاکید کرد با شدت هرچه تمام میزبانی از رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در مراکش که دستش به خون هزاران بیگناه فلسطینی آلوده است، را محکوم می‌کند.

این گروه همچنین اعلام کرد که عصر امروز برای اعلام محکومیت و اعتراض به سفر کوخاوی، تحصن مردمی روبه‌روی پارلمان مراکش برگزار می‌کند.

کوخاوی پیش از عزیمت به رباط یکشنبه با مایکل کورلا، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در تل آویو دیدار کرد.

این دومین دیدار فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا با کوخاوی برای تکمیل مجمتع دفاعی مشترک استراتژیک به ویژه در زمینه سامانه‌های پدافند هوایی است.

بر اساس گزارش القدس العربی، سفر کوخاوی به مراکش در راستای بخشی از تلاش‌های آمریکا برای "تقویت امنیت منطقه‌ای" و همکاری‌های نظامی در منطقه، به‌ویژه بین اسرائیل و امضاکنندگان توافق‌نامه ابراهیم و شرکت‌کنندگان اجلاس سران نقب، علاوه بر آن تعدادی از کشورهای عربی است که در مانورهای نظامی بین کشورهای عربی آفریقایی و آمریکا شرکت داشتند.

اسرائیل و مراکش در دسامبر ۲۰۲۰ با حمایت دولت قبلی آمریکا روابط دیپلماتیک بین خود را احیا کردند.

نزدیکی بین اسرائیل و مراکش با سفرهای پی در پی مقامات اسرائیلی به مراکش، از جمله سفر بنی گانتس، وزیر جنگ در ماه نوامبر و آیلت شاکید، وزیر داخلی اسرائیل در ژوئن ادامه یافت.

در جریان این سفرها، توافقاتی در زمینه‌های مختلف از جمله فناوری، امنیتی، نظامی، اقتصادی و فرهنگی میان اسرائیل و مراکش به امضا رسید.

همچنین مقامات صنایع هوافضای اسرائیل، اولین گروه عمومی صنعت هوافضای اسرائیل (غیر نظامی و نظامی)، پیشتر بازدیدی بی سابقه از رباط داشتند و توافقاتی را در این زمینه با وزارت صنعت مراکش به امضا رساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها