کد خبر: 562843
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۰:۵۷:۳۳
| |

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

نبرد جهانی روایت‌ها در اوج است؛ فعلاً ما در حال برنده شدن نیستیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این که دیدگاه‌های مختلف در سراسر جهان در مورد وضعیت اوکراین و پیامدهای آن وجود دارد، گفت نبرد جهانی روایت‌ها در اوج است و فعلاً ما در حال برنده شدن نیستیم.

نبرد جهانی روایت‌ها در اوج است؛ فعلاً ما در حال برنده شدن نیستیم
کد خبر: 562843
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۰ ۱۰:۵۷:۳۳

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت نشست وزرای خارجه گروه ۲۰ در بالی به او دیدگاه‌های مختلف در سراسر جهان در مورد وضعیت اوکراین و پیامدهای آن را نشان داد.

به گزارش فارس، بورل در بیانیه‌ای که روز یکشنبه (۱۰ ژوئیه) در پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا منتشر شد، گفت: «در رای‌گیری ماه مارس در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، ۱۴۰ کشور تجاوز روسیه را محکوم کردند و هیچ یک از اعضای گروه ۲۰، به جز متجاوز، با این قطعنامه مخالفت نکردند. اما در مورد چگونگی حرکت به جلو و پیامدهای جنگ، دیدگاه‌ها به شدت متفاوت است».

به گزارش خبرگزاری «تاس»، بورل سپس نتیجه‌گیری کرد: گروه هفت و کشورهای همفکر آن در محکومیت و تحریم روسیه و در تلاش برای پاسخگو کردن رژیم متحد هستند. اما سایر کشورها و ما می‌توانیم در اینجا درباره اکثریت جهان جنوب (آفریقا و آمریکای لاتین و کشورهای در حال توسعه در آسیا) بگوییم که اغلب دیدگاه متفاوتی دارند.

بورل در ادامه تأکید کرد: نبرد جهانی روایت‌ها در اوج است و فعلاً ما در حال برنده شدن نیستیم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها