کد خبر: 535319
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۰:۵۳:۴۳
| |

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا:

مسکو را از تحقق جاه‌طلبی‌های استراتژیکش محروم می‌کنیم

رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد، اتحادیه اروپا در حال بررسی تحریم های جدیدی علیه روسیه است تا این کشور را از کالاها و محصولات مورد نیاز برای رسیدن به "جاه‌طلبی‌های استراتژیکش" محروم کند.

مسکو را از تحقق جاه‌طلبی‌های استراتژیکش محروم می‌کنیم
کد خبر: 535319
|
۱۴۰۰/۱۱/۱۱ ۱۰:۵۳:۴۳

جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وبلاگ شخصی خود نوشت: ما به عنوان بخشی از تلاش‌های بازدارندگی‌مان در برابر روسیه، مقدمات یک پاسخ موثر را پیش برده‌ایم که هزینه سنگینی به اقتصاد روسیه و سیستم مالی آن تحمیل می کند. ما همچنین برنامه‌های کنترل صادراتی در نظر گرفته‌ایم که با محروم کردن روسیه از کالاها و محصولات لازم برای رسیدن به جاه‌طلبی‌های استراتژیکش، تاثیر بلند مدتی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: اتحادیه اروپا از تصمیم مسکو برای گسترش دادن لیست سیاه خود در مورد نمایندگان این بلوک که از ورود به روسیه منع شده‌اند، ابراز تاسف می‌کند و نسبت به واکنش مناسبش هشدار می دهد.

بورل در ادامه نوشت: در این خصوص از تصمیم روز جمعه مقامات مسکو برای ممنوع‌ کردن تعداد نامشخصی از نمایندگان کشورهای عضو و نهادی‌های اتحادیه اروپا از ورود به روسیه ابراز تاسف می‌کنم. این تصمیم هیچ توجیه و شفافیت قانونی ندارد و با یک پاسخ مناسب از سوی اتحادیه اروپا مواجه خواهد شد. روسیه با این تصمیم نه تنها به کاهش تنش‌ها کمکی نمی‌کند بلکه به آنها دامن می‌زند.

وی تصریح کرد: روسیه جنگ روانی به راه انداخته است. بنابراین ما باید آرامش خود را حفظ کنیم. در این بن‌بست با روسیه، نهایت تلاشمان را خواهیم کرد تا دیپلماسی کار کند.

در هفته‌های اخیر اتحادیه اروپا روسیه را تهدید کرده که اگر به اوکراین حمله کند با تحریم‌های جدیدی مواجه خواهد شد. براساس اعلام رهبری اتحادیه اروپا، بروکسل آماده است تا تمامی اقدامات تنبیهی علیه روسیه را بررسی کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها