کد خبر: 560771
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۱۵:۴۶:۵۷
| |

تشدید محدودیت‌ بر حلقه نزدیک به بن سلمان

پس از آنکه یکی از کارمندان دیوان پادشاهی سعودی در آمریکا به اتهام تهدید معارضان بازداشت شد، محدودیت‌ها در قبال حلقه نزدیک به ولی‌عهد سعودی بیشتر شده است.

تشدید محدودیت‌ بر حلقه نزدیک به بن سلمان
کد خبر: 560771
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ ۱۵:۴۶:۵۷

منابع دیپلماتیک آگاه از تشدید محدودیت‌ها در قبال حلقه نزدیک به «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی خبر دادند.

​به گزارش فارس، بر اساس گزارش «سعودی لیکس»، گفته می‌شود این اقدام پس از آن انجام شد که «ابراهیم الحصین» یکی از کارمندان دیوان پادشاهی سعودی به اتهام تهدید معارضان سعودی و تحت فشار قرار دادن آنها در آمریکا بازداشت شد.

در ادامه این گزارش آمده، «ترکی آل شیخ» رئیس هیأت موسوم به سرگرمی دیگر قادر به سفر به آمریکا نخواهد بود. این مسأله درباره «بدر العساکر» مدیردفتر محمد بن سلمان و نیز «سعود القحطانی» متهم ردیف اول قتل «جمال خاشقچی» نیز صدف می‌کند.

سعودی‌لیکس تأکید کرد، هر کدام از اعضای تیم نزدیک به محمد سلمان با پرونده‌های قضایی و اتهامات متعددی روبرو هستند.

رسانه‌های آمریکا اخیرا از بازداشت ابراهیم الحصین خبر دادند و اعلام کردند، این فرد ۴۲ ساله که در یکی از ایالت‌های آمریکا دانشجوست پس از استفاده از حساب‌های جعلی در شبکه‌های اجتماعی برای تهدید معارضان سعودی بازداشت شده است.

بر اساس این گزارش، ابراهیم الحصین یک زن سعودی ساکن نیویورک را به اتهام انتقاد از ترکی آل الشیخ مورد آزار و اذیت قرار داده است. مدارک «اف بی آی» نشان می‌دهد وی دنبال مکان زندگی زن مذکور می‌گشته و پیشنهاد حل مشکلاتش با ترکی آل الشیخ در صورت دیدار را داده بوده است.

در ادامه گزارش مذکور آمده، الحصین از یک حساب اینستاگرامی به نام «سمر» استفاده کرده و یک زن سعودی را که منتقد سیاست‌های نظام عربستان سعودی بوده تهدید به قتل کرده است.

وی همچنین در سال ۲۰۲۰ یک پیام برای یک زن سعودی دیگر فرستاده و وی را «فاحشه» خوانده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها