کد خبر: 559507
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۹:۳۶:۳۸
| |

کانادا به دنبال پس دادن توربین‌های روسیه

پس از اینکه روسیه ارسال گاز به آلمان را به علت پس ندادن توربین‌های تعمیر شده خط لوله نورد استریم کاهش داد، اوتاوا اعلام کرد، به دنبال راهی برای بازگردان آنهاست.

کانادا به دنبال پس دادن توربین‌های روسیه
کد خبر: 559507
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۹:۳۶:۳۸

جاناتان ویلکینسون، وزیر منابع طبیعی کانادا گفت، اوتاوا در حال بررسی راه‌هایی است تا بخش‌های حیاتی خط لوله نورد استریم روسیه را که به علت تحریم‌ها در کانادا گیر افتاده است، بازگرداند.  

​به گزارش فارس، به نقل از بلومبرگ، ویلکینسون گفت: «ما می خواهیم به تحریم ها احترام بگذاریم، زیرا تحریم‌ها به دلایلی اعمال شده‌اند. با این اوصاف، هدف تحریم‌ها هرگز این نبود که برای آلمان به عنوان یکی از نزدیک ترین دوستان و هم پیمانان ما، دردسر ایجاد کند. بنابراین، ما بسیار درگیر این موضوع هستیم.»

وی تصریح کرد: «ما با آلمان صحبت می کنیم و در تلاشیم تا راهی بیابیم که از طریق آن جریان گاز را راه بیندازیم. ممکن است گزینه‌های مختلفی وجود داشته باشد که  ما بتوانیم آنها را بررسی کنیم.»

این مقام کانادایی افزود، اوتاوا با برلین در مورد راه هایی برای بازگشت تجهیزات در حال مذاکره است.

گازپروم روسیه هفته گذشته جریان گاز به آلمان از طریق خط لوله نورد استریم را 60 درصد کاهش داد و دلیل آن عدم بازگشت توربین های این شرکت توسط شرکت زیمنس اعلام کرد. بنا بر اعلام گازپروم، این توربین ها به علت تحریم ها علیه روسیه در مونترال کانادا مانده است.

کاهش ارسال گاز  به آلمان سبب توقف جریان گاز به فرانسه، اتریش و جمهوری چک نیز شد.

این وضعیت سبب شد تا کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این هفته با هدف کاهش مصرف گاز طبیعی، اقدامات اضطراری اعلام کنند.

برخی از کشورها، کاهش ارسال گاز را اقدامی با مقاصد سیاسی خواندند اما گازپروم دلیل آن را فنی اعلام کرد.

روز جمعه معاون نخست وزیر روسیه گفته بود: « خواهیم دید که زیمنس (انرژی) به همراه کانادایی‌ها برای تضمین بازگشت یک توربین به منظور راه‌اندازی آن (در نورد استریم) چه خواهند کرد.»

وی گفت، روسیه باید صبر کند و ببیند که شرکت زیمنس انرژی آلمان و کانادا در رابطه با تجهیزات خط لوله «نورد استریم 1» چه چیزی پیشنهاد می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها