کد خبر: 559478
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۶:۲۰:۱۵
| |

حاکمیت نظامی میانمار روند محاکمه سوچی را از دادگاه به یک زندان منتقل کرد

​یک منبع آگاه امروز چهارشنبه گفت، حاکمان نظامی میانمار بدون هیچ توضیحی دستور داده‌اند که تمامی مراحل دادرسی قانونی مربوط به پرونده آنگ سان سوچی، رهبر غیرنظامی سرنگون شده این کشور از محل یک دادگاه به یک زندان منتقل شود.

حاکمیت نظامی میانمار روند محاکمه سوچی را از دادگاه به یک زندان منتقل کرد
کد خبر: 559478
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۶:۲۰:۱۵

آنگ سان سوچی، رهبر غیر نظامی مخلوع میانمار برنده جایزه نوبل، که روز یکشنبه ۷۷ ساله شد، از زمان سرنگون شدن دولتش در کودتایی در اوایل سال گذشته میلادی در میانمار به حداقل ۲۰ فقره جرم از جمله در ارتباط با فساد متهم شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مین آنگ هلاینگ، رهبر حاکمیت نظامی میانمار، علیرغم محکومیت‌های صادر شده علیه سوچی از بابت اتهامات تحریک و چندین جرم جزئی، به این رهبر دموکراسی‌خواه میانمار اجازه داد تا در یک مکان نامعلوم در نایپیداو، پایتخت این کشور در بازداشت بماند. سوچی همه اتهامات مطرح شده علیه خود را رد کرده است.

این منبع که به دلیل حساسیت‌های موجود در مورد محاکمه سوچی از افشای هویت خود خودداری کرد، گفت که جلسات دادرسی مربوط به محاکمه سوچی به دادگاه ویژه جدیدی در زندان نایپیداو منتقل خواهد شد.

این منبع افزود: از سوی قاضی اعلام شده است که ساختمان جدید دادگاه تکمیل شده است.

شورای نظامی حاکم بر میانمار برای اظهار نظر درباره این گزارش در دسترس نبود.

مراحل دادگاه سوچی پشت درهای بسته و تنها با اطلاعات محدودی که توسط رسانه‌های دولتی گزارش شده برگزار می‌شود. وکلای او تنها به موکلشان در روزهای محاکمه دسترسی دارند و برای آنها حکم عدم مصاحبه با مطبوعات صادر شده است.

مشخص نیست سوچی تا چه اندازه از بحران در کشورش که از زمان کودتا در هرج و مرج به سر می‌برد و ارتشش در تلاش برای تحکیم قدرت و مواجهه با مقاومت روزافزون گروه‌های شبه نظامی است، اطلاع دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها