کد خبر: 525526
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

رمز و رازهای محکومیت «آنگ سان سوچی» در دادگاه نظامی میانمار

روز دوشنبه دادگاه آنگ سان سوچی را به چهار سال زندان محکوم کرد. تحلیلگران اتهامات مطرح‌شده علیه آنگ سان سوچی را که از فوریه به بعد افزایش یافته است تلاشی شفاف برای حذف او به عنوان یک تهدید سیاسی توصیف کرده‌اند.

رمز و رازهای محکومیت «آنگ سان سوچی» در دادگاه نظامی میانمار
کد خبر: 525526
|
۱۴۰۰/۰۹/۱۵ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- بر اساس گزارش‌ها، آنگ سان سوچی به دلیل تحریک و زیر پا گذاشتن قانون به چهار سال زندان محکوم شده است، این اولین حکمی است که برای رهبر برکنارشده میانمار پس از به دست گرفتن قدرت از سوی حکومت نظامی و متهم کردن او به جنایات متعددی که می‌تواند منجر به سال‌ها زندان شود صادر شده است.

آنگ سان سوچی، 76ساله، به یکسری جرائم متهم شده است؛ از داشتن غیرقانونی واکی‌تاکی تا نقض قانون اسرار رسمی. وکیل او قبلاً این پرونده‌ها را «پوچ» توصیف کرده بود.

به گزارش بی‌بی‌سی روز دوشنبه دادگاه آنگ سان سوچی را به چهار سال زندان محکوم کرد.

اطلاعات کمی در مورد روند رسیدگی به پرونده‌های حقوقی او در دست است.

او در یک دادگاه غیرعلنی محاکمه شده، بدون دسترسی ناظران، همچنین وکیل او از صحبت با خبرنگاران منع شده است.

تحلیلگران اتهامات مطرح‌شده علیه آنگ سان سوچی را که از فوریه به بعد افزایش یافته است تلاشی شفاف برای حذف او به عنوان یک تهدید سیاسی توصیف کرده‌اند.

حزب او «لیگ ملی برای دموکراسی» در انتخابات سال گذشته به پیروزی چشمگیری دست یافت، اما ارتش از پذیرش نتیجه خودداری کرد.

این رهبر که قبلاً در مجموع 15 سال را در بازداشت ارتش گذرانده بود، در صورت مجرم شناخته شدن در تمامی اتهامات می‌تواند تا پایان عمر در بازداشت حکومت نظامی باشد.

به گفته انجمن کمک به زندانیان سیاسی، آنگ سان سوچی یکی از بیش از 10 هزار و 600 نفری است که از ماه فوریه از سوی حکومت نظامی دستگیر شده‌اند. حداقل 1303 نفر کشته شده‌اند.

تقریباً یک سال پس از کودتا، در حالی که ارتش برای برقراری نظم تلاش کرده است، اقتصاد در آستانه شکست است، سیستم‌های بهداشتی و آموزشی سقوط کرده‌اند، نرخ فقر افزایش یافته و درگیری‌ها تشدید شده است.

ماه گذشته شورای مشورتی ویژه میانمار، که شامل کارشناسانی همچون یانگی لی گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار است، هشدار داد که جرائم نظامی باعث قطع مواد غذایی و پزشکی جامعه می‌شود و مردم را به آستانه قحطی می‌کشاند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها