کد خبر: 559465
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۵:۲۳:۲۹
| |

نارضایتی واشنگتن از تشدید تحرکات اسرائیل علیه ایران/ بایدن نگران است که طرفین اشتباه محاسباتی انجام دهند

​شبکه تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد که آمریکا از عدم رضایت خود از افزایش تحرکات ادعایی اسرائیل علیه ایران خبر داده است.

نارضایتی واشنگتن از تشدید تحرکات اسرائیل علیه ایران/ بایدن نگران است که طرفین اشتباه محاسباتی انجام دهند
کد خبر: 559465
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۵:۲۳:۲۹

کان، شبکه رسمی تلویزیونی اسرائیل اعلام کرد که آمریکا از عدم رضایت خود از افزایش حملات سری ادعایی اسرائیل در قلب ایران خبر داده و عنوان کرد که حوادث اخیر ترور دانشمندان ایرانی و خرابکاری‌های مرموز در تاسیسات هسته‌ای ایران که به اسرائیل منتسب می‌شوند، موجب نگرانی فزاینده در محافل رسمی واشنگتن شده است.

به گزارش ایلنا، این شبکه به نقل از منابعی در دولت آمریکا ادعا کرد که تل آویو مشتاق است درباره عملیات‌هایی که برای انجام آنها در ایران برنامه‌ریزی می‌کند و زمان اجرای آنها، برخلاف آنچه در گذشته انجام می‌داد، به دولت بایدن اطلاع ندهد.

این منابع از نگرانی دولت بایدن درباره خروج روند تقابل میان ایران و اسرائیل از کنترل خبر داده و گفته‌اند که پیامدهای احتمالی تشدید این تنش در آستانه سفر بایدن به اسرائیل و عربستان، موجب نگرانی واشنگتن شده است.

این منابع همچنین توضیح دادند که علیرغم اینکه بایدن با عملیات‌های ادعایی اسرائیل در ایران مخالفتی نمی‌کند، اما در مقابل نگران است که یکی از طرفین یا هر دوی ایران و اسرائیل اشتباه محاسباتی انجام دهند و پاسخ شدیدی بدهند که منجر به خروج این تقابل از کنترل شود.

بر اساس ادعای این شبکه اسرائیلی، اسرائیل و عربستان در حال فشار آوردن به دولت بایدن برای یک طرح دقیق و کاربردی برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران زیر چتر فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها