کد خبر: 559464
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۵:۱۶:۲۰
| |

برنامه کره جنوبی برای ایجاد هیاتی دیپلماتیک در مقر ناتو در بروکسل

​مشاور امنیت ملی دولت کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت، همچنان که این کشور برای تقویت مشارکت خود در ائتلاف ناتو و ایفای نقشی بزرگتر در صحنه جهانی تلاش می‌کند، قصد دارد هیاتی را برای اعزام به مقر ناتو در بروکسل تشکیل دهد.

برنامه کره جنوبی برای ایجاد هیاتی دیپلماتیک در مقر ناتو در بروکسل
کد خبر: 559464
|
۱۴۰۱/۰۴/۰۱ ۱۵:۱۶:۲۰

کیم سونگ هان، مشاور امنیت ملی دولت کره جنوبی، در گفتگو با خبرنگاران در مورد حضور برنامه‌ریزی شده یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در ماه جاری میلادی گفت، سئول به دنبال تقویت روابط با اعضای ناتو در مواجهه با یک وضعیت بین‌المللی "غیرقابل پیش بینی" است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، او بیان کرد که در راستای این تلاش‌ها، کره جنوبی با ناتو در زمینه اشتراک اطلاعات، مانورهای ترکیبی و تحقیقات مشترک بر سر مقابله با تهدیدات امنیتی نوظهور مذاکره می‌کند.

یون، که در ماه مه ریاست جمهوری‌اش آغاز شد، گفته است که هدف اصلی او در حوزه سیاست خارجی تبدیل کره جنوبی به یک "کشور محوری جهانی" با تمرکز بر ترویج آزادی، صلح و رفاه بر اساس ارزش‌های لیبرال دموکراتیک آن است.

کیم خاطرنشان کرد، اگرچه انتظار می‌رود که نشست 29 - 30 ژوئن سران ناتو در مادرید بر بحران اوکراین متمرکز شود، اما یون قصد دارد به جلب همکاری بین‌المللی علیه برنامه هسته‌ای کره شمالی بپردازد.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اظهار کرد، انتظار می‌رود در نشست آتی سران این ائتلاف درباره بسته کمکها برای اوکراین توافق حاصل شود؛ بسته ای که به این کشور کمک می‌کند تا از تسلیحات قدیمی دوران شوروی فاصله گرفته و به سمت دستیابی به تجهیزات استاندارد ناتو حرکت کند.

به گزارش یونهاپ، کره جنوبی قصد دارد در این نشست حمایت های بشردوستانه بیشتری را برای اوکراین اعلام کند، اما سئول کمک‌های مرگبار را در نظر ندارد.

یونهاپ به نقل از یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی نوشت که حضور یون در این نشست نشان دهنده اتخاذ سیاستی علیه چین یا روسیه از سوی سئول نیست و رئیس جمهور جدید کره جنوبی همچنین ممکن است یک نشست سه جانبه با همتایان آمریکایی و ژاپنی خود در حاشیه اجلاس ناتو برگزار کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها