فرمانده آلمانی:

برای شکست دادن روسیه به بازدارندگی اتمی نیاز داریم

فرمانده نیروی هوایی آلمان اظهار داشت که باید برای مقابله با تهدیدات اتمی روسیه، در صورت لزوم از سلاح اتمی استفاده کرد.

برای شکست دادن روسیه به بازدارندگی اتمی نیاز داریم
کد خبر: 559265
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۹:۰۱:۱۱

​فرمانده نیروی هوایی آلمان روز سه شنبه اظهار داشت که ناتو باید برای تهدیدات اتمی روسیه آماده باشد و بتواند ضربه بازدارنده به این کشور وارد کند.

به گزارش فارس، به گزارش وبگاه «کی‌یف پست» به نقل از روزنامه «بیلد» ژنرال «اینگو گرهارتز» فرمانده نیروی هوایی آلمان، در سخنرانی در «نشست بین المللی قدرت نیروی دریایی» در «کیل» گفت که ناتو باید برای تهدیدات اتمی روسیه آماده باشد و بتواند ضربه بازدارنده  به این کشور وارد کند.

ژنرال اینگو گرهارتز گفت: «برای بازدارندگی قابل اعتماد، ما به ابزار و اراده سیاسی برای استفاده از بازدارنده اتمی در صورت لزوم نیاز داریم.»

فرمانده نیروی هوایی آلمان در مورد احتمال حمله روسیه به یکی از کشورهای عضو ناتو، آشکارا به روسیه توصیه کرد که به قلمرو ناتو تجاوز نکند.

گرهارتز افزود که کشورهای اروپایی تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۰۰ جنگنده پیشرفته در منطقه دریای بالتیک خواهند داشت و همچنین هواپیماهای آمریکایی نیز وجود خواهند داشت.

در حالیکه روسیه بارها تاکید کرده که قصد استفاده از سلاح اتمی را علیه اوکراین ندارد، نماینده پارلمان اروپا و وزیر امور خارجه سابق لهستان چندی قبلدر اظهار نظری قابل تعمق گفت که غرب می‌تواند به اوکراین برای دفاع از خود برابر روسیه سلاح اتمی بدهد.

 «رادوسلاو سیکورسکی» نماینده پارلمان اروپا و وزیر امور خارجه سابق لهستان در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی«اسپرسو» در اوکراین گفت: «غرب این حق را دارد که به اوکراین کلاهک‌های اتمی بدهد تا بتواند از استقلال خود را حفظ کند.»

سیکورسکی مدعی شد که روسیه «تفاهمنامه بوداپست» را نقض کرده است. بر اساس سند ۱۹۹۴ که توسط اوکراین، روسیه، انگلیس و ایالات متحده امضا شد، کی‌یف موافقت کرد که زرادخانه اتمی خود در دوران شوروی سابق را تسلیم کند و امضاکنندگان این تفاهمنامه قول دادند که به استقلال و حاکمیت و مرزهای موجود اوکراین احترام بگذارند.

این در حالی است که «الکسی زایتسف» از سخنگویان وزارت خارجه روسیه اخیرا برنامه ریزی برای استفاده از سلاح اتمی در اوکراین را رد کرد و گفت که  این ادعاها خلاف واقع است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها