ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه:

خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای است

وزیر خارجه فرانسه با طفره رفتن از پاسخ به سوالی درباره چرایی عدم اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین، مدعی شد خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای خواهد بود.

خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای است
کد خبر: 539931
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۶ ۰۷:۲۴:۲۹

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه شامگاه پنجشنبه به‌صورت تلویحی روسیه را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کرد.

به گزارش فارس، لودریان در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه وقتی در مورد استفاده از سلاح اتمی تهدید می‌کند، باید درک کند که ناتو نیز یک ائتلاف نظامی هسته‌ای است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در پاسخ به این سوال که آیا تهدید پوتین مبنی بر اینکه «با چنین پیامدهایی هرگز در تاریخ خود با آن مواجه نشده‌اید» مساوی با تهدید روسیه برای استفاده از سلاح اتمی در مناقشه اوکراین است، گفت: «بله، چنین است».

وزیر خارجه فرانسه ادامه داد: «من فکر می‌کنم که ولادیمیر پوتین نیز باید درک کند که ائتلاف ناتو هم یک اتحاد هسته‌ای است. این تنها چیزی است که در این مورد خواهم گفت».

بر این اساس، لودریان در پاسخ به این سوال که چرا کشورهای عضو ناتو - که در دهه‌های گذشته در کشورهای غیر ناتو مانند افغانستان، لیبی و یوگسلاوی سابق مداخله نظامی کرده‌اند - از اعزام نیرو به اوکراین خودداری می‌کنند، توضیح داد: «این چیزی نیست که اوکراینی‌ها از ما می‌خواهند».

وی اضافه کرد: «اوکراین خواستار کمک‌های بشردوستانه و مالی و همچنین تجهیزات نظامی است که غرب فراهم کرده و خواهد کرد».

به نوشته رویترز، وزیر خارجه فرانسه در پاسخ به این سوال که ناتو چه تسلیحاتی می‌تواند به اوکراین ارائه دهد، اظهار داشت: «آنها لیستی تهیه کرده‌اند و ما در حال بررسی آن لیست هستیم تا در اسرع وقت به درخواست‌های آنها پاسخ دهیم».

لودریان در پاسخ به این سوال که آیا اروپا و ناتو می‌توانند با وجود حضور سربازان روسی در اوکراین و تهدید پوتین به اقدام اتمی، پاسخ نظامی را رد کنند، گفت: «تحریم‌ها کارآمدتر خواهند بود».

وی همچنین افزود: «خفه کردن روسیه از نظر اقتصادی و مالی در دراز مدت، قوی‌تر از هر مداخله‌ای خواهد بود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها