نیویورک‌تایمز: شیرین ابو عاقله با گلوله نیروهای اسرائیلی به قتل رسید

بر اساس تحقیقات روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز، شیرین ابوعاقله، خبرنگار شبکه الجزیره به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

نیویورک‌تایمز: شیرین ابو عاقله با گلوله نیروهای اسرائیلی به قتل رسید
کد خبر: 559133
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۱ ۱۰:۰۸:۳۶

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت، گلوله‌ای که باعث به شهادت رسیدن شیرین ابو عاقله شد، به احتمال زیاد از سوی یکی از سربازان نخبه ارتش رژیم صهیونیستی شلیک شده است.

به گزارش ایسنا، براساس تحقیق یک ماهه این روزنامه، شواهد و ادله نشان می‌دهند که ۱۶ گلوله از محل استقرار نیروهای اسرائیلی به سمت شیرین ابو عاقله شلیک شده که با روایت رژیم صهیونیستی تناقض دارد. شواهد و مدارک همچنین نشان می‌دهند که در نزدیکی مکانی که این خبرنگار فلسطینی به شهادت رسید، هیچ نیروی مسلح فلسطینی حضور نداشت و این مسأله با ادعاهای اسرائیلی که "ابو عاقله توسط هدف قرار دادن اشتباه یک نیروی مسلح فلسطینی کشته شد" تناقض دارد.

ابوعاقله ۱۱ مه گذشته در اثر اصابت گلوله‌ای که از کلاه ایمنی او عبور کرد، به شهادت رسید، او در حالی که یونیفرم ویژه خبرنگاران را بر تن داشت و در حال پوشش خبرهای مربوط به عملیات نیروهای اسرائیلی در اطراف اردوگاه جنین بود، هدف تیراندازی قرار گرفت.

 تشکیلات خودگردان فلسطین مخالفت خود را با انجام تحقیق مشترکی با طرف اسرائیلی اعلام اما تاکید کرد که مانع انجام تحقیقی بین‌المللی در این پرونده نمی‌شود.

شبکه خبری الجزیره پیشتر تصویر گلوله شلیک شده به ابو عاقله را منتشر کرده و توضیح داد این گلوله می‌تواند از زره عبور کند و ارتش رژیم صهیونیستی از آن استفاده می‌کند.

دادستان کل فلسطین اواخر ماه گذشته میلادی و در پایان تحقیقاتی داخلی، ارتش رژیم صهیونیستی را مسؤول قتل ابو عاقله اعلام و تاکید کرد که او با گلوله اسلحه یک تک‌تیرانداز اسرائیلی به شهادت رسیده است.

اسرائیل در ابتدا با رد این اتهام، مدعی شد که کشته شدن وی احتمالا یا توسط فلسطینیان صورت گرفته یا اینکه شلیک‌های پراکنده و بدون هدف یکی از نیروها موجب کشته شدن وی شده است.

در همین زمینه روزنامه عبری زبان "هاآرتص" نوشت، ارتش اسرائیل در خصوص قتل شیرین ابو عاقله تحقیق نخواهد کرد زیرا معتقد است"هیچ شک و شبهه‌ای نسبت به اینکه نیروهای ارتش جنایتی را مرتکب شده باشند، وجود ندارد."

این روزنامه عبری زبان همچنین فاش کرد، ارتش اسرائیل عقیده دارد که بازجویی نیروهای این ارتش باعث ایجاد بحث و جدل در ارتش و جامعه اسرائیلی خواهد شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها