انهدام ۶ مخفیگاه داعش در مرکز عراق

نیروهای امنیتی و نظامی عراق در یک عملیات اطلاعاتی و میدانی موفق به کشف و انهدام شش مخفیگاه تروریست‌های داعش شدند.

انهدام ۶ مخفیگاه داعش در مرکز عراق
کد خبر: 559016
|
۱۴۰۱/۰۳/۳۰ ۱۷:۰۷:۵۰

نهاد اطلاع‌رسانی «الاعلام الامنی» عراق (وابسته به دفتر نخست‌وزیری) امروز (دوشنبه) از کشف و انهدام شش مخفیگاه تروریست‌های داعش در استان صلاح‌الدین خبر داد.

​به گزارش فارس، به نوشته وبگاه موازین نیوز، نیروهای فرماندهی تیپ واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق در همکاری و هماهنگی با نیروی هوایی عراق در یک عملیات گسترده در منطقه «وادی المحاسن» در غرب «طوزخورماتو» در شرق استان صلاح‌الدین، مناطق وسیعی را پاکسازی کردند.

طبق این بیانیه، در این عملیات شش مخفیگاه تروریست‌های داعش کشف و منهدم شد که درون آن‌ها تجهیزات ارتباطی، مواد غذایی و تجهیزات لجستیک و مواد منفجره یافت شد و نیروهای تخریب نیز اقدام به انفجار مواد منفجره درون آن کردند.

از سوی دیگر فرماندهی عملیات «فرات مرکزی» در الحشد الشعبی خبر داد که نیروهای این نهاد مردمی اقدام به پاکسازی ۱۶۰ کیلومتر برای تأمین مسیر حجاج در بیابان‌های منتهی به مرز عربستان کرده‌اند. در این عملیات به گفته «علی الحمدانی» فرمانده عملیات «فرات مرکزی» از پهپادها و دوربین‌های حرارتی برای مقابله با هرگونه تعرض تروریست‌ها استفاده شده است.

با وجود پایان خلافت ادعایی داعش در ژوئن ۲۰۱۷ با آزادی موصل، اما تروریست‌ها در قالب هسته‌های خاموش در مناطق بیابانی، کوهستانی، مرزی و صعب‌العبور پراکنده شده و هر از گاهی به نیروهای نظامی و مردم روستاها حمله‌ور می‌شوند و در این سال‌ها نیز نیروهای عراقی به طور منظم دست به عملیات‌های پاکسازی زده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها