۱۱ کشته و زخمی در حمله تروریست‌های داعشی به استان دیالی

حمله تروریست‌های داعشی به منطقه «العباره» در استان دیالی در عراق، ۵ کشته و ۶ مجروح برجای گذاشت.

 ۱۱ کشته و زخمی در حمله تروریست‌های داعشی به استان دیالی
کد خبر: 555734
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۰۷:۲۰:۲۹

رسانه‌های عراقی بامداد یکشنبه از وقوع حمله اعضای باقیمانده از گروه تروریستی داعش به منطقه‌ای در استان دیالی خبر دادند.

​به گزارش فارس، کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» در خبری فوری نوشت که تروریست‌های داعشی با استفاده از بمب‌های دست‌ساز و سلاح تک‌تیرانداز به مردم منطقه «العباره» واقع در استان دیالی حمله کردند.

بر اساس گزارش‌ها، این حمله در واقع کمینی برای نیروی پشتیبانی ارتش عراق بود که در آن به مردم غیرنظامی نیز آسیب رسیده و گزارش‌های اولیه حاکی از مجروح شدن ۱۱ نفر است.

صابرین‌نیوز دقایقی بعد گزارش داد که تلفات این حمله تروریستی به ۵ شهید از جمله ۳ کودک و همچنین ۶ مجروح افزایش یافته است.

چند روز قبل نیز منابع عراقی گزارش دادند که تروریست‌های داعش به جنوب کرکوک حمله کردند و در پی آن، چهار نفر کشته شدند.

فرماندهی عملیات مشترک عراق (به عنوان ستاد کل نیروهای مسلح) سوم اردیبهشت ماه گذشته از آغاز دومین مرحله از عملیات گسترده «اراده سخت» علیه تروریست‌های داعش در استان الانبار و غرب عراق خبر داده بود.

این عملیات‌ها در شرایطی است که منابع امنیتی عراق در خصوص بازگشت دوباره داعش هشدار می‌دهند. در این راستا وبگاه اوراسیا، روز سه شنبه در گزارشی نوشت که با گذشت نزدیک به پنج سال از پایان خلافت ادعایی داعش در عراق، اما همچنان تروریست‌ها در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور فعالیت دارند.

به گفته منابع عراقی، تروریست‌های داعش از سال ۲۰۲۱ بر میزان فعالیت‌های خود افزوده‌اند و تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ تروریست داعشی در عراق حضور دارند که چهار هزار نفرشان فعالیت دارند و مابقی نیز در قالب هسته‌های خاموش درون جوامع سنی‌نشین منتطر فرصتی برای ورود به عرصه میدانی هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها